VACULÍK, Martin. Percepce a hodnocení interpersonálního chování hráčů počítačových her. In Sociální procesy a osobnost 2000. Brno: PSú AV ČR, MU, 2000, s. tisk, 9 s.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Percepce a hodnocení interpersonálního chování hráčů počítačových her.
Název anglicky Perception and evaluation of interpersonal behaviour of computer games players
Autoři VACULÍK, Martin (203 Česká republika, garant).
Vydání Brno, Sociální procesy a osobnost 2000, od s. tisk, 9 s. 2000.
Nakladatel PSú AV ČR, MU
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14230/00:00003478
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
Klíčová slova anglicky social behaviour; interpersonal traits; computer games; adolescence
Štítky adolescence, computer games, interpersonal traits, social behaviour
Změnil Změnil: doc. PhDr. Martin Vaculík, Ph.D., učo 18373. Změněno: 26. 11. 2006 21:42.
Anotace
Výzkum je zaměřen na percepci a hodnocení kategorií interpersonálního chování hráčů počítačových her. V první části byla data získaná na úrovni vědomého chování (aktuální já) a na úrovni hodnot (ideální já) srovnávána s normou pro středoškolskou populaci. Byla také zkoumána diskrepance mezi sebepercepcí v kategoriích interpersonálního chování a požadovaným ideálem. Na vědomé úrovni chování se hráči počítačových her odlišují od normy v kategorii dominance, responzibilita, egocentrismus, rezervovanost a submise. Na úrovni hodnot se jedná o kategorie dominance, egocentrismus, agrese, submise, závislost a afiliance. Ideál interpersonálního chování hráčů počítačových her našeho souboru se statisticky průkazně odlišuje od sebepercepce v řadě kategorií interpersonálního chování. Pouze u dvou kategorií (agrese, egocentrismus) se percepce vědomého chování blíží požadovanému ideálu.
Anotace anglicky
This study is focused on interpersonal traits of players of computer games in adolescence. A total of 76 players who were suitable for two criterions: a) duration of playing computer games per week (minimum: 7 hours), b) duration of interest in computer games (minimum: 1 year) was investigated. The Interpersonal Check List (ICL) was used. Differences between players and non-players and differences between players on level of obvious behaviour and ideal self was examined. Significant dissimilarities were discovered.
Návaznosti
GA406/98/1007, projekt VaVNázev: Osobnost hráče počítačových her v adolescenci
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 15:01