MAREŠ, Jan a Stanislav JEŽEK. Školní úspěšnost žáků mladšího školního věku - možnosti predikce. Brno: FSS MU, 2000.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Školní úspěšnost žáků mladšího školního věku - možnosti predikce
Název anglicky ACADEMIC SUCCESS AT EARLY SCHOOL AGE - MEANS OF PREDICTION
Autoři MAREŠ, Jan (203 Česká republika, garant) a Stanislav JEŽEK (203 Česká republika).
Vydání Brno, 2000.
Nakladatel FSS MU
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Audiovizuální tvorba
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Mezinárodní konference Minority v pluralitní společnosti na přelomu tisíciletí
Kód RIV RIV/00216224:14230/00:00003034
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
Klíčová slova anglicky longitudinal study; developmental characteristics; socioculturally disadvantaged; children; school success
Štítky children, developmental characteristics, longitudinal study, school success, socioculturally disadvantaged
Změnil Změnil: Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D., učo 22918. Změněno: 29. 5. 2009 12:38.
Anotace
Tento příspěvek shrnuje poznatky získané v průběhu dvouletého longitudinálního výzkumu uskutečněném v letech 1999 až 2000 v Brně Katedrou psychologie FSS MU za podpory British Know How Fund. Hlavním cílem projektu bylo zjistit současné vývojové zvláštnosti dětí mladšího školního věku ze znevýhodněného sociokulturního prostředí, zvláště těch, jejichž mateřštinou není český jazyk a přispět tak k diskusi o vytváření odpovídajícího způsobu výchovně vzdělávací práce s těmito dětmi. Výzkum zahrnoval 370 žáků druhých tříd a o rok později stejných žáků ve třetích třídách dvanácti škol (z toho čtyř zvláštních) v centrální části Brna. Příspěvek shrnuje poznatky získané v první části našeho projektu. V ní jsme se pokusili výzkumně prostudovat prediktivní validitu různých indikátorů školního úspěchu na vzorku dětí druhých a (o rok později) třetích tříd základních a zvláštních škol, a to dětí pocházejících jak ze znevýhodněného sociokulturního prostředí, tak z prostředí, které sociokulturně znevýhodněné není.
Anotace anglicky
This paper summarises the findings of the two-year longitudinal study done in 1999 and 2000 in Brno by the Department of Psychology, School of Social Studies Masaryk University supported by the British Know How Fund . Main goal of the project was to find the present developmental characteristics of socioculturally disadvantaged children at early school age especially of those whose mother language is not Czech and thus contribute to the discussion about the appropriate approach to educational work with these children. The study use a sample of 370 second-grade children who were also tested at their third grade. Children in our sample attend 12 schools (of which 4 are special schools) in the central part of Brno.
Návaznosti
MSM 142300001, záměrNázev: Etnika, minority a marginalizované skupiny v ČR (Akronym: MAMIET)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Etnika, minority a marginalizované skupiny v ČR
VytisknoutZobrazeno: 20. 4. 2024 02:02