PAVLÍKOVÁ, Eva. O tvořivosti v rodičovské výchově - východiska a souvislosti. Psycholológia a patopsychológia dietata. Bratislava: Výskumný ústav detskej psychológie, roč. 34, č. 4, s. 362-373. ISSN 0555-5574. 1999.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název O tvořivosti v rodičovské výchově - východiska a souvislosti
Název anglicky CREATIVITY IN FAMILY EDUCATION - OUTCOMES AND RELATIONS
Autoři PAVLÍKOVÁ, Eva (203 Česká republika, garant).
Vydání Psycholológia a patopsychológia dietata, Bratislava, Výskumný ústav detskej psychológie, 1999, 0555-5574.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14330/99:00004098
Organizační jednotka Fakulta informatiky
Klíčová slova anglicky means of education; parental style; creativity; nonspecific creativity; emotional intelligence
Štítky creativity, emotional intelligence, means of education, nonspecific creativity, parental style
Změnil Změnila: Mgr. Eva Pavlíková, učo 1772. Změněno: 25. 5. 2007 17:18.
Anotace
Příspěvek se zabývá způsoby, případně styly rodičovské výchovy a možnostmi, které každý z daných stylů skýtá pro rozvoj tvořivosti dítěte. Zároveň se pokouší o zmapování teoretických poznatků tématu na základě odborné literatury. Předkládá vlastní pokus o metaforické vyjádření souvislostí výchovy a tvořivosti. Jde o zárodek možného modelového přístupu, který bude ověřován a dále rozvíjen. Práce by do budoucna měla vyústit v longitudinální sledování této problematiky u populace brněnských dětí v rámci mezinárodního projektu ELSPAC (The European Longitudinal Study of Pregnancy and Childhood).
Anotace anglicky
The presented contribution focuses on means (styles) of parental education and possibilities that each of the given styles brings in development of childs creativity. The article also tries to map theoretical knowledge with regard to the above-mentioned topic on the basis of professional literature. It presents its own attempt to metaphorically express relations in education and creativity. This is an onset of a possible model approach, which will be verified and further developed. In the future, the study should be transformed into a longitudinal follow-up focusing on this issue in the population of Brnos children within the scope of the international project of the European Longitudinal Study of Pregnancy and Childhood (ELSPAC).
Návaznosti
MSM 142300002, záměrNázev: Děti, mládež a rodina v transformaci (Akronym: MLADĚRO)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Děti, mládež a rodina v transformaci
VytisknoutZobrazeno: 20. 4. 2024 05:44