STRÁNSKÁ, Zdenka a Helena BLAŽKOVÁ. Motivace žáků k učení. In Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2001, s. 7-25. ISBN 80-210-2588-3.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Motivace žáků k učení
Název česky Motivace žáků k učení
Název anglicky Pupils`| Motivation for Learning
Autoři STRÁNSKÁ, Zdenka (203 Česká republika, garant) a Helena BLAŽKOVÁ (203 Česká republika).
Vydání 1. vyd. Brno, Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity, s. 7-25, 2001.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/01:00030440
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 80-210-2588-3
Klíčová slova anglicky level and structure of pupils` motivation for learning; affective; effective and cognitive motivations
Štítky affective, effective and cognitive motivations
Změnil Změnila: PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D., učo 1130. Změněno: 20. 6. 2007 17:47.
Anotace
V našem sdělení prezentujeme výsledky výzkumu, jehož cílem bylo nejen přispět k hlubšímu poznání úrovně a struktury motivace žáků druhého stupně základních škol a studentů gymnázií k učení z jejich vlastního pohledu (tedy zjistit, jak žáci sami vnímají své pohnutky k učení), ale současně také ověřit a srovnat námi získané výsledky s výsledky dříve realizovaných výzkumů v této oblasti. Zjišťovali jsme, jaká je úroveň motivace žáků k učení v závislosti na jejich věku, pohlaví a vzdělání jejich rodičů. Dále jsme se zaměřili na analýzu struktury motivace (podíl afektivní, efektivní a kognitivní motivace) žáků k učení v závislosti na jejich věku a pohlaví.
Anotace anglicky
In this report we are presenting the results of a study the aim of which was not only to contribute to deeper knowlege of the level and structure of pupils` motivation for learning at secondary school in their own view (that is to say, how pupils themselves perceive their motives for learning), but also to compare our results with those reached in research that was carried out before. We observed what the level of pupils` motivation for learning is like in dependence on their age, sex and parents` education. We also aimed at an analysis of the structure of pupils` motivation for leaning (the ratio of their affective, effective and cognitive motivations) in dependence on their age nad sex.
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 00:25