D 2001

Motivace žáků k učení

STRÁNSKÁ, Zdenka a Helena BLAŽKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Motivace žáků k učení

Název česky

Motivace žáků k učení

Název anglicky

Pupils`| Motivation for Learning

Autoři

STRÁNSKÁ, Zdenka (203 Česká republika, garant) a Helena BLAŽKOVÁ (203 Česká republika)

Vydání

1. vyd. Brno, Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity, s. 7-25, 2001

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/01:00030440

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

80-210-2588-3

Klíčová slova anglicky

level and structure of pupils` motivation for learning; affective; effective and cognitive motivations
Změněno: 20. 6. 2007 17:47, PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.

Anotace

V originále

V našem sdělení prezentujeme výsledky výzkumu, jehož cílem bylo nejen přispět k hlubšímu poznání úrovně a struktury motivace žáků druhého stupně základních škol a studentů gymnázií k učení z jejich vlastního pohledu (tedy zjistit, jak žáci sami vnímají své pohnutky k učení), ale současně také ověřit a srovnat námi získané výsledky s výsledky dříve realizovaných výzkumů v této oblasti. Zjišťovali jsme, jaká je úroveň motivace žáků k učení v závislosti na jejich věku, pohlaví a vzdělání jejich rodičů. Dále jsme se zaměřili na analýzu struktury motivace (podíl afektivní, efektivní a kognitivní motivace) žáků k učení v závislosti na jejich věku a pohlaví.

Anglicky

In this report we are presenting the results of a study the aim of which was not only to contribute to deeper knowlege of the level and structure of pupils` motivation for learning at secondary school in their own view (that is to say, how pupils themselves perceive their motives for learning), but also to compare our results with those reached in research that was carried out before. We observed what the level of pupils` motivation for learning is like in dependence on their age, sex and parents` education. We also aimed at an analysis of the structure of pupils` motivation for leaning (the ratio of their affective, effective and cognitive motivations) in dependence on their age nad sex.