2001
Motivace žáků k učení
STRÁNSKÁ, Zdenka a Helena BLAŽKOVÁZákladní údaje
Originální název
Motivace žáků k učení
Název česky
Motivace žáků k učení
Název anglicky
Pupils`| Motivation for Learning
Autoři
STRÁNSKÁ, Zdenka (203 Česká republika, garant) a Helena BLAŽKOVÁ (203 Česká republika)
Vydání
1. vyd. Brno, Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity, s. 7-25, 2001
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/01:00030440
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
80-210-2588-3
Klíčová slova anglicky
level and structure of pupils` motivation for learning; affective; effective and cognitive motivations
Změněno: 20. 6. 2007 17:47, PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.
V originále
V našem sdělení prezentujeme výsledky výzkumu, jehož cílem bylo nejen přispět k hlubšímu poznání úrovně a struktury motivace žáků druhého stupně základních škol a studentů gymnázií k učení z jejich vlastního pohledu (tedy zjistit, jak žáci sami vnímají své pohnutky k učení), ale současně také ověřit a srovnat námi získané výsledky s výsledky dříve realizovaných výzkumů v této oblasti. Zjišťovali jsme, jaká je úroveň motivace žáků k učení v závislosti na jejich věku, pohlaví a vzdělání jejich rodičů. Dále jsme se zaměřili na analýzu struktury motivace (podíl afektivní, efektivní a kognitivní motivace) žáků k učení v závislosti na jejich věku a pohlaví.
Anglicky
In this report we are presenting the results of a study the aim of which was not only to contribute to deeper knowlege of the level and structure of pupils` motivation for learning at secondary school in their own view (that is to say, how pupils themselves perceive their motives for learning), but also to compare our results with those reached in research that was carried out before. We observed what the level of pupils` motivation for learning is like in dependence on their age, sex and parents` education. We also aimed at an analysis of the structure of pupils` motivation for leaning (the ratio of their affective, effective and cognitive motivations) in dependence on their age nad sex.