VACULÍK, Martin. Výkonová motivace hráčů počítačových her v adolescenci. In Psychologické otázky adolescence. 2001. vyd. Brno: PSÚ AV ČR. s. 103-113. ISBN 80-7326-001-8. 2001.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Výkonová motivace hráčů počítačových her v adolescenci
Název anglicky Achievement motivation of computer games players in adolescence
Autoři VACULÍK, Martin (203 Česká republika, garant).
Vydání 2001. vyd. Brno, Psychologické otázky adolescence, s. 103-113, 2001.
Nakladatel PSÚ AV ČR
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14230/01:00004726
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
ISBN 80-7326-001-8
Klíčová slova anglicky achievement motivation; computer games; adolescence
Štítky achievement motivation, adolescence, computer games
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. PhDr. Martin Vaculík, Ph.D., učo 18373. Změněno: 26. 11. 2006 21:44.
Anotace
Cílem této studie byla explorace výkonové motivace hráčů počítačových her. Výzkum byl proveden na souboru hráčů (N=76, věk 14-19), kteří splňovali dvě podmínky: a) čas věnovaný hraní počítačových her týdně (minimální počet hodin týdně - 7), b) délka zájmu o počítačové hry (minimální délka zájmu - 1 rok). Celková úroveň výkonové motivace hráčů počítačových her je přibližně stejná jako úroveň výkonové motivace vzorku jejich vrstevníků. Struktura výkonové motivace hráčů ve škole je shodná se strukturou středoškolské populace. Mezi respondenty lze identifikovat rozdíly v průměrných hodnotách jednotlivých složek výkonové motivace. Mezi hráči převažuje zaměřenost na ego nad úkolovou orientací. Ve srovnání s vrstevníky je výkonová motivace hráčů více zaměřená na ego a méně na výkon. Z výsledků lze vypozorovat statisticky neprůkazný trend poklesu úrovně obou složek výkonové motivace v závislosti na množství hodin věnovaných hraní týdně.
Anotace anglicky
This study is focused on achievement motivation of computer games players in adolescence. A total of 76 players who were suitable for two criterion: a) duration of playing computer games per week (minimum: 7 hours a week), b) duration of interest in computer games (minimum: 1 year). There was found no significant difference in level and in structure of achievement motivation between players and non-players. Higher level of achievement motivation focused on ego for players was discovered. There is no relationship between level of achievement motivation and amount of playing computer games. However, heavy players scored lower at both components of achievement motivation (ego, task) than other players.
Návaznosti
GA406/98/1007, projekt VaVNázev: Osobnost hráče počítačových her v adolescenci
VytisknoutZobrazeno: 20. 4. 2024 01:28