SOUČEK, Václav. Public education and the post-Fordist accumulation regime: a case study of Australia. Parts one and two. Interchange, Vo. 26/2. Netherlands: Kluwer Academic Publishers, 1995, roč. 26/1995, č. 2, s. 127-159. ISSN 0826-4805.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Public education and the post-Fordist accumulation regime: a case study of Australia. Parts one and two.
Autoři SOUČEK, Václav.
Vydání Interchange, Vo. 26/2, Netherlands, Kluwer Academic Publishers, 1995, 0826-4805.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Kanada
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Klíčová slova anglicky Autonomy; competency; critical theory; discourse; educational policy; emancipation; enlightenment; intellectuals; post-Fordism; postmodernism.
Štítky autonomy, competency, critical theory, discourse, educational policy, emancipation, enlightenment, intellectuals, post-Fordism, postmodernism.
Změnil Změnil: Victor Václav Souček, M.Ed., Dr., učo 98195. Změněno: 17. 9. 2003 09:53.
Anotace
The paper discusses radical changes in the Australian education policy, and claims that one of the consequences of the restructuring of the public sector resulted in a loss of critical sensibility in the area of public policy formation. This involved a narrowing of policy-making context and an exclusion of voices critical of the shift towards economic reductionism.
VytisknoutZobrazeno: 6. 5. 2024 07:28