JEŽEK, Stanislav. Metodické a metodologické aspekty zkoumání školního klimatu na ZŠ hromadným šetřením žáků - možnosti a meze. 2003.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Metodické a metodologické aspekty zkoumání školního klimatu na ZŠ hromadným šetřením žáků - možnosti a meze
Název anglicky Methodological limits of using survey questionnaires for the assessment of secondary school climate.
Autoři JEŽEK, Stanislav (203 Česká republika, garant).
Vydání 2003.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Audiovizuální tvorba
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14230/03:00008264
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
Klíčová slova anglicky school climate; questionnaires; mental representation; methodology; assessment; school psychology
Štítky assessment, mental representation, Methodology, questionnaires, school climate, school psychology
Změnil Změnil: doc. Mgr. Stanislav Ježek, Ph.D., učo 18832. Změněno: 31. 10. 2003 12:16.
Anotace
Cílem příspěvku bylo ověřit, zda studenti druhého stupně ZŠ mají vytvořeny mentální reprezentace jevů, na které se dotazují běžné dotazníky školního klimatu. Příspěvek prezentuje výsledky analýzy odpovědí žáků na otevřené otázky směřující do stejných oblastí jako dotazníky. Základním zjištěním je, že nelze počítat s tím, že každý student má použitelné mentální reprezentace všech oblastí, na které se ovykle dotazníky školního klimatu zaměřují. Spíše je pravdou, že každý student má mentální reprezentace jen pro některé z těchto oblastí, v závislosti na své osobní individuální školní zkušenosti.
Anotace anglicky
The objective for this paper was to check whether students have the mental representations of phenomena that are addressed in most school climate questionnaires. The paper presents an analysis of students' answers to open-ended questions, which asked about the same phenomena that school climate quationnaires usually ask. The basic finding is that it should not be taken for granted that every secondary school student has all these mental representaions. The truth is rather that most students have mental representations of only some of the school climate dimensions depending on their individual experince in school.
Návaznosti
GA406/03/0940, projekt VaVNázev: Psychosociální klima školy - teorie, diagnostika, možné intervence
Investor: Grantová agentura ČR, Psychosociální klima školy - teorie, diagnostika, možné intervence
LN00A023, projekt VaVNázev: Centrum výzkumu utváření osobnosti v etnických a sociálních kontextech
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum výzkumu utváření osobnosti v etnických a sociálních kontextech
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 21:07