D 2003

Podnikatelská sféra v globálním tržním prostoru

STEHLÍK, Antonín

Basic information

Original name

Podnikatelská sféra v globálním tržním prostoru

Name (in English)

Business sphere in global market space

Authors

STEHLÍK, Antonín (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

1. vydání. Žilina, Globalizacia a jej socialnoekonomicke dosledky03, p. 282-286, 5 pp. 2003

Publisher

EDIS- vydavatelstvo ŽU

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14560/03:00008579

Organization unit

Faculty of Economics and Administration

ISBN

80-8070-134-2

Keywords in English

globalization; supply chain; ekonomic growth; management
Změněno: 6/11/2003 10:47, doc. Ing. Antonín Stehlík, CSc.

Abstract

V originále

Rozhodnutí o vstupu do globálního tržního prostoru není snadné. První krok je posoudit všehna pro a proti. Cíl všech očekávaných výhod je získání konkurenční výhody. Článek se zabývá tímto cílem a ukazuje příslušné cesty.

In English

The decision about entering the global marketplace is not easy. The first step is to evaluate pro and con of this step. The aim of all expected advantages is gaining of the competitive edge. The article follows this objective and presents some ways how to achieve it.

Links

IAA7167201, research and development project
Name: Teoretické a metodologické aspekty institucionální podpory podnikání
Investor: Academy of Sciences of the Czech Republic, Theoretical and methodological aspects of institutional enterprise assitance