POL, Milan, Lenka HLOUSKOVÁ, Petr NOVOTNÝ a Jirí ZOUNEK. Stimulating Milieu to Learning and Teaching at Today's Czech Schools. Education-line. Leeds: University of Leeds, 2003, -, -, s. 1-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Stimulating Milieu to Learning and Teaching at Today's Czech Schools
Autoři POL, Milan (203 Česká republika, garant), Lenka HLOUSKOVÁ (203 Česká republika), Petr NOVOTNÝ (203 Česká republika) a Jirí ZOUNEK (203 Česká republika).
Vydání Education-line, Leeds, University of Leeds, 2003.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Německo
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Education-line
Kód RIV RIV/00216224:14210/03:00008415
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky School culture; school operation; learning environment; teaching environment
Štítky learning environment, school culture, school operation, teaching environment
Změnil Změnila: Mgr. Jitka Vidláková, Ph.D., učo 40185. Změněno: 16. 11. 2007 15:42.
Anotace
This contribution deals with the most important area of school operation, the learning and teaching environment. Several weighty circumstances of its functioning are herewith examined, such as the operation of the school as a manifestation of its culture, the relation between learning and teaching, and paradigms of the school as specific organization or the school as community. Such contexts are considered as objective pre-conditions for the existence and operation of the area under observation and its development. Subsequently, data obtained through our empirical research at Czech schools are related to the subject. Some general conclusions are derived form both sets of findings, contributing thus to better recognition of the culture of this essential process.
Návaznosti
GA406/01/1078, projekt VaVNázev: Kultura české školy a strategie jejího rozvoje
Investor: Grantová agentura ČR, Kultura české školy a strategie jejího rozvoje
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 09:54