DVOŘÁK, Martin. Practicing English Grammar by Means of Electronic Drilling Exercises. In Sborník příspěvků z konference Profilingua 2003. Dobrá Voda: Fakulta humanitních studií ZČU v Plzni, Lingvistická pracoviště FHS, 2003, s. 20-22, 567 s. ISBN 80-86473-59-7.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Practicing English Grammar by Means of Electronic Drilling Exercises
Autoři DVOŘÁK, Martin.
Vydání Dobrá Voda, Sborník příspěvků z konference Profilingua 2003, od s. 20-22, 567 s. 2003.
Nakladatel Fakulta humanitních studií ZČU v Plzni, Lingvistická pracoviště FHS
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Centrum jazykového vzdělávání
ISBN 80-86473-59-7
Klíčová slova anglicky E-learning; language teaching; English; grammar; drilling exercises; electronic; language-teaching frustration
Štítky drilling exercises, e-learning, electronic, English, grammar, Language teaching, language-teaching frustration
Změnil Změnil: Mgr. Martin Dvořák, Ph.D., učo 35981. Změněno: 9. 4. 2004 10:33.
Anotace
Language drills aimed at practising grammatical phenomena function as a useful tool utilized to serve language-teaching purposes. Besides, they turn out to be a convenient utility when it comes to practising and revising the already acquired grammar and vocabulary. However, trying to invent new sentences containing a particular grammatical phenomenon or vocabulary of a certain lexical stratum repetitively, the teacher may find themselves exhausted and frustrated. The electronic drilling exercises can represent an asset in this respect. The paper tackles the issue of usage as well as production of electronic drilling exercises which, after becoming public by being posted on an Internet site, provide the teacher with a powerful tool. Their pros and cons are mentioned and an electronic drill sample presented.
VytisknoutZobrazeno: 10. 5. 2024 22:40