FUJDA, Milan. Výuka náboženství jako nástroj (nejen) multikulturní výchovy. Moderní vyučování : časopis pro nové programy v českém základním vzdělávání. Praha: Portál, roč. 9, č. 9, s. 19-20. ISSN 1211-1775. 2003.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Výuka náboženství jako nástroj (nejen) multikulturní výchovy
Název anglicky Teaching about Religions as a means for multicultural education
Autoři FUJDA, Milan (203 Česká republika, garant).
Vydání Moderní vyučování : časopis pro nové programy v českém základním vzdělávání, Praha, Portál, 2003, 1211-1775.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/03:00030839
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky multi-cultural education; studies of religions; religion
Štítky multi-cultural education, religion, studies of religions
Změnil Změnil: Mgr. Milan Fujda, Ph.D., učo 40902. Změněno: 27. 3. 2010 14:36.
Anotace
V článku ukazuji jisté možnosti, jak předávat vědecké poznatky o nábženstvích v rámci výuky základů společenských věd na středních školách. Snažím se poukázat na to, že spíše než seznamovat studenty s rozmanitými náboženskými tradicemi má smysl zaměřit se jen na několik z nich a na jejich dějiných ukazovat obecnější aspekty dynamického vztahu náboženství a společnosti.
Anotace anglicky
I show some possibilities of teaching religion in context of the subject Principles of the social studies at secondary school. I point out that better then providing just information about many religious traditions is to show on the history of some of them something of the dynamics of the relation of religion and society.
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 07:35