2005
Vývoj a proměna školy a ICT
ZOUNEK, JiříZákladní údaje
Originální název
Vývoj a proměna školy a ICT
Název anglicky
School development and transformation and ICT
Autoři
ZOUNEK, Jiří (203 Česká republika, garant)
Vydání
Monínec u Sedlce - Prčice, Poškole 2005. Sborník národní konference o počítačích ve škole. od s. 290-299, 10 s. 2005
Nakladatel
Mezinárodní organizační výbor Poškole, Jednota školských informatiků
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/05:00012445
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
80-239-4633-1
Klíčová slova anglicky
ICT; school; learning; teaching; teacher; school culture; development
Štítky
Změněno: 1. 2. 2006 13:39, doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D.
V originále
V příspěvku budu analyzovat odpovědi respondentů týkající se ICT a oblasti nazvané Vývoj a proměna škol.
Anglicky
The author presents some results of this empirical research stage, addressing school development and transformation in detail at two levels. He first shows at a general level which elements of school development and transformation are most influenced by ICT, how ICT integration into the process of school development may be enhanced, and conversely, which barriers to ICT implementation there can be. In another part of the paper, the author analyzes the responses of the headmasters relating to the situation at their respective school, e.g. how they feel they have been successful at exploiting ICT to support a school development and transformation or where they perceive scope for ICT use improvement.
Návaznosti
GP406/03/P119, projekt VaV |
|