A 2005

Psychosociální klima školy: Vývoj diagnostické metodiky pro použití s žáky 2. stupně ZŠ

JEŽEK, Stanislav

Základní údaje

Originální název

Psychosociální klima školy: Vývoj diagnostické metodiky pro použití s žáky 2. stupně ZŠ

Název česky

Psychosociální klima školy: Vývoj diagnostické metodiky pro použití s žáky 2. stupně ZŠ

Název anglicky

School climate: the development of an assessment procedure for middle school children

Autoři

JEŽEK, Stanislav (203 Česká republika, garant)

Vydání

prezntace. Brno, 2005

Nakladatel

Vývoj a utváření osobnosti v sociálních a etnických kontextech

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Audiovizuální tvorba

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14230/05:00013735

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

Klíčová slova anglicky

school climate; assessment; focus groups; questionnaire; middle school; students
Změněno: 19. 5. 2005 15:47, doc. Mgr. Stanislav Ježek, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek popisuje vývoj metodiky pro diagnostiku klimatu školy z pohledu žáků druhého stupně základních škol. Navrhovaný postup se zaměřuje na identifikaci prvků reprezentací školy u žáků konkrétní školy a emocí spojených s těmito prvky. Data jsou vytvářena použitím kombinace focus group a dotazníkové metody. V rámci focus group jsou explorovány reprezentace a zjišťováno jejich sdílení - základní aspekt klimatu. Navazující dotazníkové šetření pak zjišťuje výskyt identifikovaných prvků reprezentací v žákovské populaci. Příspěvek prezentuje empirická zjištění získaná použitím navrhovaného diagnostického postupu na 5 základních školách.

Anglicky

The paper describes the development of a school climate assessment procedure for the perspective of middle school students. The proposed procedure focuses on the identification of the structure of students' reprecenantion of their school and emotions associated with the elements of the representations. Data are created using a combination of focus groups and a questionnaire method. The aim of the focus groups is to explore the representations and find out which parts are shared (sharedness being an elementary aspect of most conceptualistaions climate). The follow-up questionnaire assesses the prevalence of identified elements of representations in the school. The paper presents empirical findings form the application of the pproposed assessment procedure in 5 middle school in Czech Republic.

Návaznosti

MSM0021622406, záměr
Název: Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti