2005
Dynamic Bounding Volume Hierarchies for Occlusion Culling
KOVALČÍK, Vít a Petr TOBOLAZákladní údaje
Originální název
Dynamic Bounding Volume Hierarchies for Occlusion Culling
Název česky
Dynamická hierarchie obalových těles pro okluzní odstřel
Autoři
KOVALČÍK, Vít (203 Česká republika, garant) a Petr TOBOLA (203 Česká republika)
Vydání
Aalborg, Virtual Environments 2005 - Eurographics / ACM SIGGRAPH Symposium Proceedings, od s. 91-96, 6 s. 2005
Nakladatel
Eurographics Association
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele
Švýcarsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Fakulta informatiky
ISBN
3-905673-21-5
Klíčová slova anglicky
dynamic; bounding volumes; hierarchy; occlusion culling
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 23. 1. 2008 08:06, RNDr. Vít Kovalčík, Ph.D.
V originále
We present an algorithm for rendering complex scenes using occlusion queries to resolve visibility. To organize objects in the scene, the algorithm uses a ternary tree which is dynamically modified according to the current view and positions of the objects in the scene. Aside from using heuristic techniques to estimate unnecessary queries, the algorithm uses several new features to estimate the set of visible objects more precisely while still retaining the conservativeness. The algorithm is suitable for both static and dynamic scenes with huge number of moving objects.
Česky
Představujeme algoritmus pro zobrazování rozsáhlých scén, který používá okluzní dotazy pro řešení vidtelnosti. Pro organizaci objektů ve scéně je použit ternární strom, který se dynamicky modifikuje v závislosti na aktualním pohledu a pozicích objektů ve scéně. Kromě heuristických technik pro odhad nepotřebných dotazů, algoritmus také požívá několik nových rysů pro odhad viditelných objektů, při čemž si stále zachovává konzervativnost. Algoritmus je vhodný jak pro statické, tak pro dynamické scény s velkým množstvím pohybujících se objektů.