D 2005

Dynamic Bounding Volume Hierarchies for Occlusion Culling

KOVALČÍK, Vít a Petr TOBOLA

Základní údaje

Originální název

Dynamic Bounding Volume Hierarchies for Occlusion Culling

Název česky

Dynamická hierarchie obalových těles pro okluzní odstřel

Autoři

KOVALČÍK, Vít (203 Česká republika, garant) a Petr TOBOLA (203 Česká republika)

Vydání

Aalborg, Virtual Environments 2005 - Eurographics / ACM SIGGRAPH Symposium Proceedings, od s. 91-96, 6 s. 2005

Nakladatel

Eurographics Association

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

10201 Computer sciences, information science, bioinformatics

Stát vydavatele

Švýcarsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Fakulta informatiky

ISBN

3-905673-21-5

Klíčová slova anglicky

dynamic; bounding volumes; hierarchy; occlusion culling

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 23. 1. 2008 08:06, RNDr. Vít Kovalčík, Ph.D.

Anotace

V originále

We present an algorithm for rendering complex scenes using occlusion queries to resolve visibility. To organize objects in the scene, the algorithm uses a ternary tree which is dynamically modified according to the current view and positions of the objects in the scene. Aside from using heuristic techniques to estimate unnecessary queries, the algorithm uses several new features to estimate the set of visible objects more precisely while still retaining the conservativeness. The algorithm is suitable for both static and dynamic scenes with huge number of moving objects.

Česky

Představujeme algoritmus pro zobrazování rozsáhlých scén, který používá okluzní dotazy pro řešení vidtelnosti. Pro organizaci objektů ve scéně je použit ternární strom, který se dynamicky modifikuje v závislosti na aktualním pohledu a pozicích objektů ve scéně. Kromě heuristických technik pro odhad nepotřebných dotazů, algoritmus také požívá několik nových rysů pro odhad viditelných objektů, při čemž si stále zachovává konzervativnost. Algoritmus je vhodný jak pro statické, tak pro dynamické scény s velkým množstvím pohybujících se objektů.