KOVALČÍK, Vít a Petr TOBOLA. Dynamic Bounding Volume Hierarchies for Occlusion Culling. In Virtual Environments 2005 - Eurographics / ACM SIGGRAPH Symposium Proceedings. Aalborg: Eurographics Association, 2005, s. 91-96. ISBN 3-905673-21-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Dynamic Bounding Volume Hierarchies for Occlusion Culling
Název česky Dynamická hierarchie obalových těles pro okluzní odstřel
Autoři KOVALČÍK, Vít (203 Česká republika, garant) a Petr TOBOLA (203 Česká republika).
Vydání Aalborg, Virtual Environments 2005 - Eurographics / ACM SIGGRAPH Symposium Proceedings, od s. 91-96, 6 s. 2005.
Nakladatel Eurographics Association
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele Švýcarsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Fakulta informatiky
ISBN 3-905673-21-5
Klíčová slova anglicky dynamic; bounding volumes; hierarchy; occlusion culling
Štítky bounding volumes, dynamic, hierarchy, occlusion culling
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: RNDr. Vít Kovalčík, Ph.D., učo 4269. Změněno: 23. 1. 2008 08:06.
Anotace
We present an algorithm for rendering complex scenes using occlusion queries to resolve visibility. To organize objects in the scene, the algorithm uses a ternary tree which is dynamically modified according to the current view and positions of the objects in the scene. Aside from using heuristic techniques to estimate unnecessary queries, the algorithm uses several new features to estimate the set of visible objects more precisely while still retaining the conservativeness. The algorithm is suitable for both static and dynamic scenes with huge number of moving objects.
Anotace česky
Představujeme algoritmus pro zobrazování rozsáhlých scén, který používá okluzní dotazy pro řešení vidtelnosti. Pro organizaci objektů ve scéně je použit ternární strom, který se dynamicky modifikuje v závislosti na aktualním pohledu a pozicích objektů ve scéně. Kromě heuristických technik pro odhad nepotřebných dotazů, algoritmus také požívá několik nových rysů pro odhad viditelných objektů, při čemž si stále zachovává konzervativnost. Algoritmus je vhodný jak pro statické, tak pro dynamické scény s velkým množstvím pohybujících se objektů.
VytisknoutZobrazeno: 17. 5. 2024 05:02