B 2005

Znalost jako klíčová kategorie učitelského vzdělávání

JANÍK, Tomáš

Základní údaje

Originální název

Znalost jako klíčová kategorie učitelského vzdělávání

Název anglicky

Knowledge in teacher education

Autoři

JANÍK, Tomáš (203 Česká republika, garant)

Vydání

Brno, 171 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, 2005

Nakladatel

Paido

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/05:00012647

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

80-7315-080-8

Klíčová slova anglicky

knowledge; teacher education; educational research
Změněno: 30. 3. 2009 07:37, prof. PhDr. Tomáš Janík, Ph.D., M.Ed.

Anotace

V originále

Monografie zaměuřje pozornost na učitele a jeho pedagogické znalosti, které jsou chápány jako jeden z pilřů, jež zakládájí profesní kompetenci učitele. Kniha je rozčleněna do osmi kapitol: učitelské vzdělvání a kompetence učitele, pedagogické znalosti učitele, znalost a další pedeutologické kategorie, pedagogická znalost jako výzkumné téma, diagnostikování pedagogických znalostí, výzkum pedagogických znalostí student, cesty rozvíjení pedagogických znalostí, poznatková báze učitelství.

Anglicky

This book attempts at an analysis of a issue knowledge in teacher education. The authors intention was to enrich todays approach to teacher education using the perspective of teachers pedagogical knowledge. There are eight chapters in the book: teacher education and teachers competences, teachers pedagogical knowledg, knowledge and other categories, pedagogical knowledge as a research topic, from pedagogical knowledge diagnostics to the their research, the content of pedagogical knowledge of primary school teacher students, developing teacher students pedagogical knowledge, knowledge base for teaching.

Návaznosti

GA406/02/1247, projekt VaV
Název: Implicitní pedagogické znalosti a možnosti autoregulace procesu jejich rozvíjení
Investor: Grantová agentura ČR, Implicitní pedagogické znalosti a možnosti autoregulace procesu jejich rozvíjení