PITNER, Tomáš a Jaroslav RÁČEK. Blended Learning: Concepts and Frameworks and Tools. In Information and Communication Technology in Education. 1. vyd. Ostrava: University of Ostrava, 2005. s. 189-192. ISBN 80-7368-081-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Blended Learning: Concepts and Frameworks and Tools
Název česky Smíšená výuka: Koncepty, rámce a nástroje
Autoři PITNER, Tomáš (203 Česká republika, garant) a Jaroslav RÁČEK (203 Česká republika).
Vydání 1. vyd. Ostrava, Information and Communication Technology in Education, od s. 189-192, 4 s. 2005.
Nakladatel University of Ostrava
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Fakulta informatiky
ISBN 80-7368-081-5
Klíčová slova anglicky blended learning; Web Services; CEWebS; REST; Natural Language Processing; Semantic Web
Štítky blended learning, CEWebS, natural language processing, rest, semantic web, Web Services
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: prof. RNDr. Tomáš Pitner, Ph.D., učo 94. Změněno: 22. 3. 2008 21:43.
Anotace
Blended Learning (also known as Hybrid Learning) has currently attracted strong attention specifically at universities. However, Blended Learning because of its dynamic and open nature poses specific requirements on the supporting tools. Tools built on Service-oriented Architectures, if constructed properly, fulfill these requirements best. Based on Web Services, the CEWebS system is being developed at the University of Vienna, Faculty of Informatics. It can provide the students several non-standard services like support for on-line team building, peer-to-peer evaluation of students projects, and other collaborative tools. In the frame of the international cooperation with University of Vienna, the CEWebS framework has already been tested and will be deployed also at Masaryk University, Faculty of Informatics in Brno. It will help to unify the runtime environment for many services that are currently planned, such as several Natural Language Processing or Semantic Web tools, while preserving the freedom of choose of development platform because of web services interoperability.
Anotace česky
Příspěvek popisuje koncepci a nasazení systémů elektronické podpory pro smíšenou výuku (blended learning) se zaměřením na systémy založené na službách.
VytisknoutZobrazeno: 19. 3. 2024 07:10