LUKÁŠOVÁ, Růžena. Organizational Culture of Czech Manufacturing Companies: Strategic Aspects. International Journal of Knowledge, Culture and Change Management. 2005, roč. 4, 6 s. ISSN 1447-9524.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Organizational Culture of Czech Manufacturing Companies: Strategic Aspects
Název česky Organizační kultura českých výrobních firem: strategické aspekty
Autoři LUKÁŠOVÁ, Růžena.
Vydání International Journal of Knowledge, Culture and Change Management, 2005, 1447-9524.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Austrálie
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
Klíčová slova anglicky organizational culture; manufacturing companies; Czech republic
Štítky Czech Republic, manufacturing companies, organizational culture
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PhDr. Růžena Lukášová, CSc., učo 36225. Změněno: 24. 6. 2008 23:11.
Anotace
The contribution presents the results of an empirical study of strategic aspects of organizational culture of Czech manufacturing companies. Organizational culture is analysed from the point of view of those characteristics which affect the behaviour of the company in relation to the environment and the market. The respondents were top and middle-level managers from 54 Czech companies. The analysis of the data obtained has resulted in an empirical typology which represents the typical contents of organizational culture in the analysed companies.
Anotace česky
Příspěvek prezentuje výsledky empirického výzkumu strategických aspektů organizační kultury českých výrobních firem.
VytisknoutZobrazeno: 9. 5. 2024 08:35