J 2005

Ekonomika nadačních subjektů

HYÁNEK, Vladimír

Základní údaje

Originální název

Ekonomika nadačních subjektů

Název anglicky

Economy of foundations

Vydání

Národohospodářský obzor, 2005, ESF MU Brno, 2005, 1213-2446

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14560/05:00014172

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

Klíčová slova anglicky

nonprofit; foundation; economic results; effectiveness
Změněno: 25. 11. 2005 09:44, doc. Ing. Vladimír Hyánek, Ph.D.

Anotace

V originále

Ve svém článku se autor zaměřuje na tři oblasti. První z nich je filantropie jakožto podstata fungování velké části nadačních subjektů. Druhou je analýza problému kategorizace nadačních subjektů a prezentace typologie českého nadačního vytvořené Centrem pro výzkum neziskového sektoru (CVNS) , včetně její aplikace na český nadační sektor. A třetí část prezentuje některé navazující výsledky výzkumu nadačních subjektů provedeného tímto pracovištěm, které se týkají především majetku, resp. nadačního jmění. Tyto výsledky jsou ekonomicky významné a současně nabízejí otázky a podklady pro další výzkumné aktivity. Smyslem článku je tedy jednak analyzovat kořeny, ze kterých činnost moderních nadačních subjektů vyrůstá a jednak prezentovat některé dílčí závěry výzkumu, na kterém se autor podílel jako člen týmu CVNS.

Anglicky

Article delas with three main problem fields. Firstly, philantropy as a source and basis of foundations activities. Secondly, analysis ff typical groups of foundations and finally, analysis of foundations property. Author presents results of long-term research programme of the Centre of nonprofit sector research.

Návaznosti

MSM 145600001, záměr
Název: Faktory efektivnosti rozvoje regionů České republiky
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Faktory efektivnosti rozvoje regionů České republiky