2005
Ekonomika nadačních subjektů
HYÁNEK, VladimírZákladní údaje
Originální název
Ekonomika nadačních subjektů
Název anglicky
Economy of foundations
Autoři
Vydání
Národohospodářský obzor, 2005, ESF MU Brno, 2005, 1213-2446
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14560/05:00014172
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
Klíčová slova anglicky
nonprofit; foundation; economic results; effectiveness
Štítky
Změněno: 25. 11. 2005 09:44, doc. Ing. Vladimír Hyánek, Ph.D.
V originále
Ve svém článku se autor zaměřuje na tři oblasti. První z nich je filantropie jakožto podstata fungování velké části nadačních subjektů. Druhou je analýza problému kategorizace nadačních subjektů a prezentace typologie českého nadačního vytvořené Centrem pro výzkum neziskového sektoru (CVNS) , včetně její aplikace na český nadační sektor. A třetí část prezentuje některé navazující výsledky výzkumu nadačních subjektů provedeného tímto pracovištěm, které se týkají především majetku, resp. nadačního jmění. Tyto výsledky jsou ekonomicky významné a současně nabízejí otázky a podklady pro další výzkumné aktivity. Smyslem článku je tedy jednak analyzovat kořeny, ze kterých činnost moderních nadačních subjektů vyrůstá a jednak prezentovat některé dílčí závěry výzkumu, na kterém se autor podílel jako člen týmu CVNS.
Anglicky
Article delas with three main problem fields. Firstly, philantropy as a source and basis of foundations activities. Secondly, analysis ff typical groups of foundations and finally, analysis of foundations property. Author presents results of long-term research programme of the Centre of nonprofit sector research.
Návaznosti
| MSM 145600001, záměr |
|