FRANKOVÁ, Emilie, Růžena LUKÁŠOVÁ a Iveta ŠIMBEROVÁ. Organizační kultura českých firem: vztah mezi organizačními hodnotami a normami chování. In Ekonomika, financie a manažment - rok 2005. Bratislava: Bratislava, 2005, s. 191 - 198. ISBN 80-7259-022-7.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Organizační kultura českých firem: vztah mezi organizačními hodnotami a normami chování
Název česky Organizační kultura českých firem: vztah mezi organizačními hodnotami a normami chování
Název anglicky Organizational Culture of Czech Companies: the Relationship between Organizational Values and Norms of Behaviour
Autoři FRANKOVÁ, Emilie (203 Česká republika), Růžena LUKÁŠOVÁ (203 Česká republika, garant) a Iveta ŠIMBEROVÁ (203 Česká republika).
Vydání Bratislava, Ekonomika, financie a manažment - rok 2005, od s. 191 - 198, 8 s. 2005.
Nakladatel Bratislava
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14560/05:00019913
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 80-7259-022-7
Klíčová slova anglicky Organizational culture; organizational values; norms of behaviour
Štítky norms of behaviour, organizational culture, organizational values
Změnil Změnila: Ing. Naďa Voráčová, učo 62883. Změněno: 2. 6. 2008 14:26.
Anotace
Článek prezentuje dílčí výsledky širšího výzkumného projektu, zaměřeného na organizační kulturu českých výrobních firem. Cílem prezentovaného dílčího zpracování výsledků bylo zjistit vztah mezi obsahovými složkami organizační kultury českých výrobních firem identifikovanými na úrovni organizačních hodnot a na úrovni norem chování, které jsou sdíleny ve firmách. Obsahové složky byly identifikovány prostřednictvím faktorové analýzy dat získaných příslušnými dotazníky, souvislost mezi nimi byla zjišťována prostřednictvím korelací. Výzkum byl proveden u 74 českých výrobních firem, výzkumný soubor tvořilo 467 vrcholových, středních a nižších manažerů zkoumaných firem.
Anotace anglicky
The paper presents a part of results of extensive research project aimed at organizational culture of Czech manufacturing companies. The objective of this study was to ascertain the relationship between content components of organizational culture identified on the level of organizational values and norms of behaviour. The research data were analysed by means of factor and correlation analysis. The survey was carried out on the sample of 74 Czech manufacturing companies, the sample consisted of 467 members of top, middle-level and low-level management.
Návaznosti
GA402/02/0114, projekt VaVNázev: Organizační kultura českých firem
Investor: Grantová agentura ČR, Organizační kultura českých firem
VytisknoutZobrazeno: 25. 8. 2024 22:42