JANÍKOVÁ, Věra. Lernstrategien fördern die Lernerautonomie auch beim Fremdsprachenlernen. Online. In Brünner Hefte für Germanistik. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2005. s. 68-76, 14 s. ISBN 80-210-3882-9. [citováno 2024-04-24]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Lernstrategien fördern die Lernerautonomie auch beim Fremdsprachenlernen.
Název česky Učební strategie podporují autonomní učení - i při osvojování cizích jazyků
Název anglicky Learning strategies support autonomy - also in learning foreign languages
Autoři JANÍKOVÁ, Věra (203 Česká republika, garant)
Vydání 1. vyd. Brno, Brünner Hefte für Germanistik, od s. 68-76, 14 s. 2005.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk němčina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/05:00012934
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 80-210-3882-9
Klíčová slova anglicky learner strategies; foreign learning and teaching; autonomy
Štítky autonomy, foreign learning and teaching, learner strategies
Změnil Změnila: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Změněno: 13. 6. 2008 09:39.
Anotace
Die Entwicklung neuer lerntheoretischer Konzepte in der kognitiven und konstruktivistisch orientierten Psychologie und das Entstehen eines eigenen fremdsprachendidaktischen Konzepts von Lernerautonomie führten dazu, dass Lern(er)strategien in das Zentrum des Fremdsprachenunterrichts rückten. In diesem Beitrag wird näher auf die Beziehung zwischen Lernerautonomie und Lernstrategien eingegangen, wobei die lerntheoretischen, psychologischen und didaktischen Betrachtungsweisen im Vordergrund stehen. Gleichzeitig wird aber auch darauf hingewiesen, dass die Lernstrategien nur einen Weg zur Förderung der Lernerautonomie darstellen.
Anotace česky
Rozvoj nových koncepcí v oblasti teorie učení, které vycházejí z konstruktivisticky orientované a kognitivní psychologie a kladou velký důraz na rozvoj autonomie žáka věnují rozvoji a nácviku učebních straegií značnou pozornost, a to i v lingvodidaktice. Příspěvek se zabývá vymezením pojmů autonomie učení a učební strategie a nastiňuje, jak nácvik učebních strategií může při osvojování cizího jazyka úspěšně přispět k samostatnosti žáka v procesu učení se jazyku.
Anotace anglicky
New conceptions of learning theories based on constructivist and cognitive psychology emphasize learner autonomy and pay attention to the development of learning strategies also in the area of language teaching methodology.The study defines the notions of learning autonomy and learning strategies and discusses the development of learning strategies and its contribution to learner independence in the process of language learning.
Návaznosti
GA406/05/2107, projekt VaVNázev: Autonomie v procesu učení a vyučování cizího jazyka
Investor: Grantová agentura ČR, Autonomie v procesu učení a vyučování cizího jazyka
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 02:41