VOJTKOVÁ, Naděžda. What do teachers find challenging in introducing picture storybooks? In Picture books and young learners of English. MAFF series. Mnichov, Německo: Langenscheidt ELT GmbH, Munchen, 2006, s. 109-113, 169 s. ISBN 978-3-526-50836-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název What do teachers find challenging in introducing picture storybooks?
Název česky Jaké mají učitelé problémy s využíváním autentické literatury ve výuce cizích jazyků?
Autoři VOJTKOVÁ, Naděžda.
Vydání MAFF series. Mnichov, Německo, Picture books and young learners of English, od s. 109-113, 169 s. 2006.
Nakladatel Langenscheidt ELT GmbH, Munchen
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Německo
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-3-526-50836-6
Klíčová slova anglicky primary teachers; Insett; questionnaire; challenge; resources
Štítky challenge, Insett, primary teachers, questionnaire, resources
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: Mgr. Naděžda Vojtková, učo 32214. Změněno: 29. 4. 2011 08:34.
Anotace
This paper will first describe the educational context of teaching English as a foreign language to young learners in the Czech Republic as well as the attitudes of teachers to stories as an educational tool in primary education. In addition, reasons why stories are not very widely used in teaching English will be investigated. Analysis will be based on the results of the questionnaire survey that was carried out in the Inservice teacher training(known as Insett in the Czech Republic) seminars throughout the year 2004. In the conclusion some ways forward and the steps hat could be taken to improve the situation will be offered.
Anotace česky
Článek poipsuje situaci v České republice ve výuce cizích jazyků na prvním stupni ZŠ a využívaní příběhů učiteli 1. stupně ZŠ. Na podkladě dotazníkového šetření se snaží dojít k závěrům, jak pomoci učitelům při přípravě na využití příběhů v cizojazyčném vyučování.
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 07:42