POVOLNÁ, Renata. Some notes on interactive discourse items in spoken English. Brno Studies in English 31. Brno: Masarykova univerzita, LIV, č. 1, s. 49-61. ISSN 1211-1791. 2005.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Some notes on interactive discourse items in spoken English
Název česky Několik poznámek k interaktivním diskurzním částicím v mluvené angličtině
Autoři POVOLNÁ, Renata (203 Česká republika, garant).
Vydání Brno Studies in English 31, Brno, Masarykova univerzita, 2005, 1211-1791.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/05:00031366
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky interactive discourse item - proper turn - backchannel - verbal response - question tag - comment clause - discourse function - appealer - inform marker - empathizer - monitor - response prompter
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PhDr. Renata Povolná, Ph.D., učo 1136. Změněno: 28. 6. 2007 07:45.
Anotace
The article proves that on the one hand speakers frequently use some interactive D-items to enhance the smooth flow of interaction and to create space for the exchange of ideas, attitudes and opinions with the other participants in a given communicative situatio. However, there are some differences between the individual D-items and also between the kind of reaction they prompt from the current hearer. On the other hand, the use of non-verbal reactions on their own on the part of the current hearer can often represent sufficient support for the current speaker to go on speaking, owing above all to the face-to-face contact between all participants.
Anotace česky
Článek ukazuje, že na jedné straně mluvčí často používají některé interaktivní diskurzní částice, aby podpořili hladký průběh interakce a aby vytvořili prostor pro výměnu nápadů, postojů a názorů s ostatními účastníku dané komunikativní situace. Nicméně studie prokázala, že existují jisté rozdíly mezi jednotlivými částicemi a také typem reakce, kterou vyvolávají u posluchače. Na druhé straně však používání neverbálních reakcí často reprezentuje dostatečnou podporu pro mluvčího, aby pokračoval v rozhovoru především díky bezprostřednímu kontaktu mezi všemi účastníky.
VytisknoutZobrazeno: 28. 3. 2024 13:03