D 2005

Možnosti uplatnění zakotvené teorie v pedagogickém výzkumu: Rodinná socializace dětského televizního diváctví

ŠEĎOVÁ, Klára

Základní údaje

Originální název

Možnosti uplatnění zakotvené teorie v pedagogickém výzkumu: Rodinná socializace dětského televizního diváctví

Název česky

Možnosti uplatnění zakotvené teorie v pedagogickém výzkumu: Rodinná socializace dětského televizního diváctví

Název anglicky

Options of the Application of the Grounded Theory in Pedagogic Research: Family Socialization of Childrens TV-Watching

Autoři

ŠEĎOVÁ, Klára (203 Česká republika, garant)

Vydání

Brno, Sborník prací filozofické fakulty brněnské univerzity, Studia paedagogica U 10, od s. 123 - 132, 10 s. 2005

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/05:00031453

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

80-210-3891-8

Klíčová slova anglicky

educational research; grounded theory; coding techniques

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 12. 6. 2007 20:51, prof. Mgr. Klára Šeďová, Ph.D.

Anotace

V originále

Článek se zabývá možnostmi použití zakotvené teorie v pedagogickém výzkumu, přičemž se zaměřuje především na specifické kódovací techniky, s nimiž zakotvená teorie pracuje. Problém je ilustrován na příkladu výzkumného šetření rodinné socializace dětského televizního diváctví. Na tomto příkladu z vlastní výzkumné praxe autorky jsou demonstrovány efekty, které může použití jednotlivých kódovacích technik přinést.

Anglicky

The articel deals with the use of the method of grounded theory in educational research, focusing on specific coding techniques the method works with. A cenocrete example of the research practice is used to explain the process: a survey of the family socialization of childrens TV watching, using in-depth intervews as the main technique of data collection. Thes specific example shows the effects the coding technique of data collection. This specific example shows the effecet the coding techniques of the grounded theory can offer, such as, and primarily, axial coding.