SKOPAL, Pavel. DVD marketing in the U.S. of Working Titles British romantic comedies: Framing reception and strategies of cultural appropriation. Jump Cut. USA, 2006, roč. 48, č. 1, s. 1-22. ISSN 0146-5546.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název DVD marketing in the U.S. of Working Titles British romantic comedies: Framing reception and strategies of cultural appropriation
Název česky Britské romantické komedie na americkém DVD trhu: kulturní rámování recepce a strategie apropriace
Autoři SKOPAL, Pavel (203 Česká republika, garant).
Vydání Jump Cut, USA, 2006, 0146-5546.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor Písemnictví, masmedia, audiovize
Stát vydavatele Spojené státy
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/06:00016673
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky DVD; marketing; Working Title Films; romantic comedies
Štítky DVD, marketing, romantic comedies, Working Title Films
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Mgr. Pavel Skopal, Ph.D., učo 18130. Změněno: 14. 4. 2010 18:03.
Anotace
The study follows the case of the British Working Title Films' production that is co/produced and distributed by Universal. All the materials included on a particular DVD can be used as a cultural filter routing the viewer to a territory that is more culturally familiar and less discouraging. In the case of “foreign” productions, co-produced and distributed by a Hollywood studio, the distributor for the U.S. market wants to produce a culturally- and market-specific context, to appropriate and “frame” the culturally foreign product through the paratexts circulating around the film itself.
Anotace česky
Studie produkce britské společnosti Working Title Films, jejíž filmy spoluprodukuje a distribuuje studio Universal, sleduje způsoby přizpůsobování britské produkce pro americký trh. Materiály připojené na DVD k filmu mohou být využity jako kulturní filtr, který směruje diváka do oblasti, která je mu kulturně bližší.
VytisknoutZobrazeno: 19. 3. 2024 10:25