J 2006

DVD marketing in the U.S. of Working Titles British romantic comedies: Framing reception and strategies of cultural appropriation

SKOPAL, Pavel

Základní údaje

Originální název

DVD marketing in the U.S. of Working Titles British romantic comedies: Framing reception and strategies of cultural appropriation

Název česky

Britské romantické komedie na americkém DVD trhu: kulturní rámování recepce a strategie apropriace

Autoři

SKOPAL, Pavel (203 Česká republika, garant)

Vydání

Jump Cut, USA, 2006, 0146-5546

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

Písemnictví, masmedia, audiovize

Stát vydavatele

Spojené státy

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14210/06:00016673

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova anglicky

DVD; marketing; Working Title Films; romantic comedies

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 14. 4. 2010 18:03, doc. Mgr. Pavel Skopal, Ph.D.

Anotace

V originále

The study follows the case of the British Working Title Films' production that is co/produced and distributed by Universal. All the materials included on a particular DVD can be used as a cultural filter routing the viewer to a territory that is more culturally familiar and less discouraging. In the case of “foreign” productions, co-produced and distributed by a Hollywood studio, the distributor for the U.S. market wants to produce a culturally- and market-specific context, to appropriate and “frame” the culturally foreign product through the paratexts circulating around the film itself.

Česky

Studie produkce britské společnosti Working Title Films, jejíž filmy spoluprodukuje a distribuuje studio Universal, sleduje způsoby přizpůsobování britské produkce pro americký trh. Materiály připojené na DVD k filmu mohou být využity jako kulturní filtr, který směruje diváka do oblasti, která je mu kulturně bližší.