DRÁŠIL, Pavel a Tomáš PITNER. E-learning v kontextu moderních trendů v síti Internet. In Technologie pro e-vzdělávání 2006. Praha: Neuveden, 2006, s. 7-12. ISBN 80-01-03512-3.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název E-learning v kontextu moderních trendů v síti Internet
Název anglicky E-learning in the modern Internet trends context
Autoři DRÁŠIL, Pavel (203 Česká republika) a Tomáš PITNER (203 Česká republika, garant).
Vydání Praha, Technologie pro e-vzdělávání 2006, s. 7-12, 2006.
Nakladatel Neuveden
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14330/06:00015345
Organizační jednotka Fakulta informatiky
ISBN 80-01-03512-3
Klíčová slova anglicky Web 2.0; E-learning 2.0; REST; Adaptive XML Inclusions
Štítky Adaptive XML Inclusions, E-learning 2.0, rest, Web 2.0
Změnil Změnil: prof. RNDr. Tomáš Pitner, Ph.D., učo 94. Změněno: 23. 3. 2008 14:53.
Anotace
Současné obecné trendy v nahlížení na web jako na platformu pro zveřejňování, komunikaci a sdílení se odrážejí i v jeho měnícím se využití ve vzdělávání. Tento příspěvek nastiňuje posuny ve vnímání elektronické podpory výuky souhrnně označované jako E-learning 2.0. Zmiňuje nová metodická paradigmata (zejména konektivismus) a jejich požadavky na elektronickou podporu. Naplnění těchto požadavků je ilustrováno na vzorové implementaci (platformě "L2"), umožňující integrovat stávající výukové i obecně použitelné zdroje a vytvořit tak personalizované výukové prostředí (learning landscape) odpovídající principům konektivizmu a kolaborativního učení.
Anotace anglicky
Current trends in using web as a platform for publishing, communication and sharing content affect also its usage in education. This paper presents shifts in e-learning called E-learning 2.0. New pedagogic paradigms (connectivism) and their requirements for the technological support are mentioned. Fulfilling these needs is illustrated in a prototypal implementation - the "L2" platform. It allows integration of both existing learning objects and general web resources resulting in a personalised learning landscape corresponding to the principles of connectivism and collaborative learning.
Návaznosti
1ET208050401, projekt VaVNázev: E-learning v kontextu sémantického webu
Investor: Akademie věd ČR, E-learning v kontextu sémantického webu
VytisknoutZobrazeno: 1. 5. 2024 22:34