D 2006

Kompetence třídního učitele v současných podmínkách českého školství

KRÁTKÁ, Jana

Základní údaje

Originální název

Kompetence třídního učitele v současných podmínkách českého školství

Název česky

Kompetence třídního učitele v současných podmínkách českého školství

Název anglicky

Form teacher's competence in contemporary conditions of Czech education

Autoři

KRÁTKÁ, Jana (203 Česká republika, garant)

Vydání

Bratislava, Študentské fórum, VIII. ročník (Zborník príspevkov zo stretnutia študentov doktorandského štúdia, konaného 2.-4. 6. 2005), od s. 109-115, 7 s. 2006

Nakladatel

PdF UK

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/06:00017130

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

80-969146-5-0

Klíčová slova anglicky

form teacher; competence; conditions for work; advisory teacher; personality of pupil; class team; teachers cooperation with parents; educational diagnosis; educational role of class teacher; teachers personal dispositions

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 29. 6. 2007 19:10, Mgr. Jana Krátká, Ph.D.

Anotace

V originále

Funkce třídního učitele je mimořádně náročná, jsou s ní spojována mnohá očekávání, kterým často neodpovídají reálné podmínky pro tuto specifickou pedagogickou práci. Role třídního učitele s sebou nese zvláštní a významné úkoly, vyplývající z jeho funkce. V této roli se promítají názory žáků, učitelů dané školy, rodičů a některých dalších zúčastněných. Tento disertační výzkumný projekt bude hledat a popisovat, jaká je tato role, jaké je toto postavení a co všechno zahrnuje v názorech ze strany žáků, učitelů (třídních učitelů) a rodin (veřejnosti).

Anglicky

The role of a form teacher is extremely difficult because of its connection with much expectations, however, the real conditions are often unmatched. The person of form teacher brings along particular and important tasks of education, which results from his role and function. In this function, the opinions of children, other teachers, parents and other specialists are observed. This research project will explore and describe how they look at their roles, the situation and what is included in their opinions. There is no current information about their reflection of form teacher’s role. Conclusions of the research project will take a place in the specification of themes and subjects for future teachers’ pregradual study.