2006
Kompetence třídního učitele v současných podmínkách českého školství
KRÁTKÁ, JanaZákladní údaje
Originální název
Kompetence třídního učitele v současných podmínkách českého školství
Název česky
Kompetence třídního učitele v současných podmínkách českého školství
Název anglicky
Form teacher's competence in contemporary conditions of Czech education
Autoři
KRÁTKÁ, Jana (203 Česká republika, garant)
Vydání
Bratislava, Študentské fórum, VIII. ročník (Zborník príspevkov zo stretnutia študentov doktorandského štúdia, konaného 2.-4. 6. 2005), od s. 109-115, 7 s. 2006
Nakladatel
PdF UK
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/06:00017130
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
80-969146-5-0
Klíčová slova anglicky
form teacher; competence; conditions for work; advisory teacher; personality of pupil; class team; teachers cooperation with parents; educational diagnosis; educational role of class teacher; teachers personal dispositions
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 29. 6. 2007 19:10, Mgr. Jana Krátká, Ph.D.
V originále
Funkce třídního učitele je mimořádně náročná, jsou s ní spojována mnohá očekávání, kterým často neodpovídají reálné podmínky pro tuto specifickou pedagogickou práci. Role třídního učitele s sebou nese zvláštní a významné úkoly, vyplývající z jeho funkce. V této roli se promítají názory žáků, učitelů dané školy, rodičů a některých dalších zúčastněných. Tento disertační výzkumný projekt bude hledat a popisovat, jaká je tato role, jaké je toto postavení a co všechno zahrnuje v názorech ze strany žáků, učitelů (třídních učitelů) a rodin (veřejnosti).
Anglicky
The role of a form teacher is extremely difficult because of its connection with much expectations, however, the real conditions are often unmatched. The person of form teacher brings along particular and important tasks of education, which results from his role and function. In this function, the opinions of children, other teachers, parents and other specialists are observed. This research project will explore and describe how they look at their roles, the situation and what is included in their opinions. There is no current information about their reflection of form teacher’s role. Conclusions of the research project will take a place in the specification of themes and subjects for future teachers’ pregradual study.