ZÍTKOVÁ, Jitka. Literární výchova na základní škole v kontextu kurikulární reformy českého školství (Literary education at basic school in the context of new curriculum). In Oborová didaktika pri príprave učiteľa materinského a cudzieho jazyka. 1st ed. Ružomberok: FF KU v Ružomberoku, 2006, 12 pp. ISBN 80-8084-082-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Literární výchova na základní škole v kontextu kurikulární reformy českého školství
Name in Czech Literární výchova na základní škole v kontextu kurikulární reformy českého školství
Name (in English) Literary education at basic school in the context of new curriculum
Authors ZÍTKOVÁ, Jitka (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Ružomberok, Oborová didaktika pri príprave učiteľa materinského a cudzieho jazyka, 12 pp. 2006.
Publisher FF KU v Ružomberoku
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/06:00031619
Organization unit Faculty of Education
ISBN 80-8084-082-2
Keywords in English literary education; curriculum; terminology; educational programmes; educational strategies; key competences; readers; cross-section themes
Tags cross-section themes, curriculum, educational programmes, educational strategies, key competences, literary education, readers, Terminology
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Jitka Zítková, Ph.D., učo 789. Changed: 9/3/2010 16:56.
Abstract
Příspěvek se zabývá otázkami literární výchovy na základní škole po schválení nového kurikula - Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Je uvedeno sedm oblastí problematiky, které vyplynuly z analýzy obsahu dokumentu: terminologie, školní vzdělávací programy, vzdělávací strategie ve vztahu ke klíčovým kompetencím, čítanky, vertikální a horizontální struktura kurikula a průřezová témata. Všechny tyto - ne zcela nové - okruhy otázek mají za nového kurikulárního stavu nový význam pro didaktiku literární výchovy a přípravu budoucích učitelů.
Abstract (in English)
The paper deals with some questions of literary education at basic schools after certyfying new curriculum - General Educational Programme for Basic Education. Seven subjects - which follow from analysis of curriculum - are mentioned: terminology, the school educational programmes, educational strategies in relation with the key competences, readers, vertical and horizontal structures of the curriculum and the cross-section themes. All these - not quite new - subjects have new importance for the methodology of literary education, for the preparation of intending teachers in actual curricular context.
PrintDisplayed: 14/5/2024 05:06