a 2006

Issues of learning styles and academic achievement at pupils prone to test-anxiety and test-anxious pupils

STRÁNSKÁ, Zdenka

Základní údaje

Originální název

Issues of learning styles and academic achievement at pupils prone to test-anxiety and test-anxious pupils

Název česky

K problematice učebního stylu a školní úspěšnosti u žáků inklinujících k trémě a žáků-trémistů

Autoři

STRÁNSKÁ, Zdenka (203 Česká republika, garant)

Vydání

Psychology & Health (Norman, P. (Ed.)). Abstracts Book. 20th Annual Conference of the European Health Psychology Society: Social Change and New Challenges for Health Psychology. Routledge Taylor & Francis Group, Volume 21, Supplem. 1, p. 146. 2006

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Konferenční abstrakt

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Polsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Impakt faktor

Impact factor: 1.636

Kód RIV

RIV/00216224:14210/06:00017347

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISSN

UT WoS

000240000100427

Klíčová slova anglicky

learning style; academic achievement; anxiety

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 26. 3. 2010 16:41, PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.

Anotace

V originále

The paper presents the results of study focused on individual learning preferences at pupils at higher grades of primary school, particularly at pupils prone to test-anxiety or test-anxious pupils (i.e. to find out what the pupil does and what he prefers while he is learning). Further, we focused on the relationships with the study results and academic achievement, with the consideration of gender differences in the observed variables. The learning styles were identified by the Czech version of the Learning Styles Inventory (LSI) created by R. Dunn, K. Dunn, and G. Price (translated and adapted by J. Mareš). The test-anxiety was measured by the Classic Fear, Social Anxiety and Test-Anxiety Scale (KSAT) by O. Kondáš. Besides, the school results in selected school subject were observed.

Česky

Ve sdělení jsou prezentovány výsledky výzkumu, jehož cílem bylo zmapovat individuální preference při učení žáků druhého stupně základní školy – se zaměřením na žáky inklinující k trémě a žáky-trémisty (tj. zjistit, co žák dělá a co mu nejlépe vyhovuje, když se učí) a dále prozkoumat jejich souvislosti s dosahovanými výsledky učení, školní úspěšností žáků, a to i s ohledem na zjištění rozdílů mezi chlapci a dívkami ve sledovaných proměnných. K diagnostice stylu učení byla použita česká verze amerického Dotazníku stylů učení (LSI) autorů R. Dunnové, K. Dunna a G. Price (v překladu a úpravě J. Mareše) a ke zjištění míry trémy Škála klasického strachu, sociálně situační anxiety a trémy (KSAT) O. Kondáše. Byl zjišťován též školní prospěch žáků z vybraných předmětů.