STRÁNSKÁ, Zdenka. Issues of learning styles and academic achievement at pupils prone to test-anxiety and test-anxious pupils. In Psychology & Health (Norman, P. (Ed.)). Abstracts Book. 20th Annual Conference of the European Health Psychology Society: Social Change and New Challenges for Health Psychology. Routledge Taylor & Francis Group, Volume 21, Supplem. 1, p. 146. 2006. ISSN 0887-0446.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Issues of learning styles and academic achievement at pupils prone to test-anxiety and test-anxious pupils
Název česky K problematice učebního stylu a školní úspěšnosti u žáků inklinujících k trémě a žáků-trémistů
Autoři STRÁNSKÁ, Zdenka (203 Česká republika, garant).
Vydání Psychology & Health (Norman, P. (Ed.)). Abstracts Book. 20th Annual Conference of the European Health Psychology Society: Social Change and New Challenges for Health Psychology. Routledge Taylor & Francis Group, Volume 21, Supplem. 1, p. 146. 2006.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Polsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Impakt faktor Impact factor: 1.636
Kód RIV RIV/00216224:14210/06:00017347
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISSN 0887-0446
UT WoS 000240000100427
Klíčová slova anglicky learning style; academic achievement; anxiety
Štítky academic achievement, anxiety, learning style
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D., učo 1130. Změněno: 26. 3. 2010 16:41.
Anotace
The paper presents the results of study focused on individual learning preferences at pupils at higher grades of primary school, particularly at pupils prone to test-anxiety or test-anxious pupils (i.e. to find out what the pupil does and what he prefers while he is learning). Further, we focused on the relationships with the study results and academic achievement, with the consideration of gender differences in the observed variables. The learning styles were identified by the Czech version of the Learning Styles Inventory (LSI) created by R. Dunn, K. Dunn, and G. Price (translated and adapted by J. Mareš). The test-anxiety was measured by the Classic Fear, Social Anxiety and Test-Anxiety Scale (KSAT) by O. Kondáš. Besides, the school results in selected school subject were observed.
Anotace česky
Ve sdělení jsou prezentovány výsledky výzkumu, jehož cílem bylo zmapovat individuální preference při učení žáků druhého stupně základní školy – se zaměřením na žáky inklinující k trémě a žáky-trémisty (tj. zjistit, co žák dělá a co mu nejlépe vyhovuje, když se učí) a dále prozkoumat jejich souvislosti s dosahovanými výsledky učení, školní úspěšností žáků, a to i s ohledem na zjištění rozdílů mezi chlapci a dívkami ve sledovaných proměnných. K diagnostice stylu učení byla použita česká verze amerického Dotazníku stylů učení (LSI) autorů R. Dunnové, K. Dunna a G. Price (v překladu a úpravě J. Mareše) a ke zjištění míry trémy Škála klasického strachu, sociálně situační anxiety a trémy (KSAT) O. Kondáše. Byl zjišťován též školní prospěch žáků z vybraných předmětů.
VytisknoutZobrazeno: 20. 9. 2024 10:56