M 2006

Otázky hodnocení studentů na souvislých pedagogických praxích

HAVEL, Jiří and Hana FILOVÁ

Basic information

Original name

Otázky hodnocení studentů na souvislých pedagogických praxích

Name in Czech

Otázky hodnocení studentů na souvislých pedagogických praxích

Name (in English)

Questions of evaluation students on continuous pedagogic practices

Authors

HAVEL, Jiří (203 Czech Republic, guarantor) and Hana FILOVÁ (203 Czech Republic)

Edition

2006

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Uspořádání konference

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/06:00016237

Organization unit

Faculty of Education

Keywords in English

Teacher education; Teaching practice; Training teacher; Evaluation students
Změněno: 5/1/2007 12:09, doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D.

Abstract

V originále

Mezinárodní konference byla zaměřena na objasnění dilemat a kritérií, které jsou v pregraduální přípravě spojeny s hodnocením studentů učitelství na praxích. Byly zde prezentovány zkušenosti z pedagogických fakult a přizváni byli i fakultní cviční učitelé, kteří vedou pedagogické praxe na základních školách. Výsledkem jednání by mělo být vymezení či ujasnění základních kritérií pro hodnocení pedagogického výkonu studenta.

In English

International conference was bent on illumination dilemmas and criteria, that are in undergraduate preparation connected with evaluation students teaching on practices. Were to be here present experience from pedagogic faculties and reringing were and faculty dummy - head teachers that the lead pedagogic practice on primary school. Result of the discussion would had be delimitation or developed basic criteria for evaluation pedagogic achievement student.

Links

GA406/03/1349, research and development project
Name: Intervence do procesu rozvíjení pedagogických dovedností studentů učitelství v průběhu jejich praxe na fakultní škole
Investor: Czech Science Foundation, Interventions into the proces of pedagogical skills development in student teaching at training school