VOJTOVÁ, Věra, Wolf BLOEMERS and David JOHNSTONE. Pädagogische Wurzeln der Inklusion (Pedagogical Roots to Inclusion). 1. vydání. Berlín: Frank & Timme GmbH, 2006, 266 pp. European Inclusion Studies, 1. vyd. ISBN 978-3-86596-038-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Pädagogische Wurzeln der Inklusion
Name in Czech Pedagogická východiska inkluzivního vzdělávání
Name (in English) Pedagogical Roots to Inclusion
Authors VOJTOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor), Wolf BLOEMERS (276 Germany) and David JOHNSTONE (826 United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland).
Edition 1. vydání. Berlín, 266 pp. European Inclusion Studies, 1. vyd. 2006.
Publisher Frank & Timme GmbH
Other information
Original language German
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Germany
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/06:00031830
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-3-86596-038-2
Keywords (in Czech) vzdělávání; komunikace; pedagogika; teorie; intervence; vývoj
Keywords in English education; communication; cooperation; intervention; realtion dialogue; development; pedagogy; therapy; isolation; support; assistance; subject orientation; life situation orientation; community orienattion; self-determined life;
Tags assistance, communication, community orienattion, cooperation, development, Education, intervention, isolation, life situation orientation, pedagogy, realtion dialogue, self-determined life, subject orientation, support, THERAPY
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D., učo 17410. Changed: 5/3/2010 18:23.
Abstract
Theorien und Ideen der pädagogischen Entwicklungen, welche die Inklusion in Bildung und Erziehung in Europa beeinflußt haben.
Abstract (in Czech)
Inklusivní přístupy k problematice vzdělávání dětí s postižením v pedagogických teoriích. Autoři pojali danou problematiku v historickém, evropském, mezinárodním kontextu.
Abstract (in English)
Theories and Ideas about the pedagogical processes that have influenced inclusion within the historical as well as european, international context.
PrintDisplayed: 26/4/2024 18:00