KOHOUTEK, Tomáš, Stanislav JEŽEK a Jan MAREŠ. Otázky vztahu stylu zvládání zátěže mladšími adolescenty a jejich sociální pozice ve školní třídě. Blatný, M., Vobořil, D., Květon, P., Jelínek, M., Sobotková, V. (eds.). In Sociální procesy a osobnost 2005. Brno: PsÚ AV ČR, 2006, s. 185-197, 12 s. ISBN 80-86174-09-3.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Otázky vztahu stylu zvládání zátěže mladšími adolescenty a jejich sociální pozice ve školní třídě
Název anglicky Coping strategies in early adolescence and its influence to the social status in the clasroom
Autoři KOHOUTEK, Tomáš (203 Česká republika, garant), Stanislav JEŽEK (203 Česká republika) a Jan MAREŠ (203 Česká republika).
Blatný, M., Vobořil, D., Květon, P., Jelínek, M., Sobotková, V. (eds.).
Vydání Brno, Sociální procesy a osobnost 2005, od s. 185-197, 12 s. 2006.
Nakladatel PsÚ AV ČR
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/06:00018422
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 80-86174-09-3
Klíčová slova anglicky coping; coping strategies; clasroom; social statutus
Štítky clasroom, coping, coping strategies, social statutus
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D., učo 19783. Změněno: 12. 3. 2008 14:01.
Anotace
Příspěvek pracuje s pilotní verzí dotazníku pro zjišťování struktury zvládání zátěže ve třech různých životních kontextech v rodině, ve škole a v kontaktu s vrstevníky. Metoda umožňuje identifikovat vztah mezi typem a mírou prožívaných problémů a stylem jejich zvládání. Formou předběžného sdělení seznamujeme i s porovnáním výsledků s další potenciálně významnou proměnnou sociální pozicí účastníka výzkumu ve školní třídě, zjišťovanou pomocí rozšířené verze metody SORAD. Závěrem se zabýváme možnostmi podrobnější konceptualizace zvládání zátěže s ohledem na sociální pozici jako aspekt jeho široce kontextuálního charakteru.
Anotace anglicky
This study presents outputs of the pilot version of the coping questionare, which is focused on possible problems in the family, school and with peers. This questionare alows identify the types of the problems, its subjective meanings and the coping strategy. Social status in the clasroom was measured by SORAD questionare. Results iterpreting coping strategy as part of the multidimensonal resources of the social status.
Návaznosti
AV0Z70250504, záměrNázev: Člověk v kontextech celoživotního vývoje
MSM0021622406, záměrNázev: Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 14:01