D 2007

Transformace české školy ve vztahu k jedincům se sociálním znevýhodněním a specifickými potřebami

ČECH, Tomáš

Basic information

Original name

Transformace české školy ve vztahu k jedincům se sociálním znevýhodněním a specifickými potřebami

Name in Czech

Transformace české školy ve vztahu k jedincům se sociálním znevýhodněním a specifickými potřebami

Name (in English)

Transformation of the Czech school and the approach to children with special needs

Authors

ČECH, Tomáš

Edition

Olomouc, VAŠŤATKOVÁ, J.; LOUKOTOVÁ, V. (ed.) Akční pole sociální práce anebo sociálně pedagogické otázky současnosti [CD-ROM], p. 294-298, 5 pp. 2007

Publisher

Univerzita Palackého

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-244-1665-6

Keywords in English

Global educational program for elementary schools; socially disadvantaged child; social disadvantage; school; social school environment; special needs assitance; social educationalist

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 3/4/2007 16:50, doc. PhDr. Mgr. Tomáš Čech, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek se zabývá aktuálními otázkami odborné pomoci školy dětem ze sociálně znevýhodněného prostředí. Vymezuje možné podoby sociálního handicapu a nastiňuje komplexní řešení prostřednictvím uplatnění sociálního pedagoga v základních školách.

In English

The article deals with actual problems of helping schools provide special needs assistance to children from socially disadvantaged environments. It contains information about a variety of social disadvantages and outlines employing social educationalist techniques as a solution to such problems in basic schools.

Links

MSM0021622421, plan (intention)
Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century