REGULI, Zdenko. Aikidó jako prostředek psychosociální edukace. In Výzkum a rozvoj v sociálních vědách a vědách o sportu. Sborník ze semináře Prezentace výsledků rozvojových a výzkumných projektů a jejich diskuze. Brno: Paido. s. 75-80. ISBN 978-80-7315-146-1. 2007.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Aikidó jako prostředek psychosociální edukace
Název anglicky Aikido as a resource for psycho-social education
Autoři REGULI, Zdenko (703 Slovensko, garant).
Vydání Brno, Výzkum a rozvoj v sociálních vědách a vědách o sportu. Sborník ze semináře Prezentace výsledků rozvojových a výzkumných projektů a jejich diskuze, od s. 75-80, 6 s. 2007.
Nakladatel Paido
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14510/07:00032180
Organizační jednotka Fakulta sportovních studií
ISBN 978-80-7315-146-1
Klíčová slova anglicky martial arts; aikido; psycho-social education
Štítky aikido, martial arts, psycho-social education
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. PhDr. Bc. Zdenko Reguli, Ph.D., učo 97780. Změněno: 16. 3. 2009 09:43.
Anotace
Nácvik technických prvků v úpolových sportech předpokládá sociální interakci spolucvičenců. Sebeobranná akce je krajním způsobem řešení krizové situace. Nácvik úpolových technik představujících modely takovýchto situací, se v aikidó řídí komunikačními principy: akceptace, vedení, kontrola, aktivita. Úpoly v komunikaci používají dotek, který je nejdůvěrnějším prostředkem poznávání toho druhého.
Anotace anglicky
Combat sports practising include social interaction of participants. Self-defence is an extreme way of solving crisys situation. Combat sports practising is aimed to solve model situations. There are four communication principles in aikido: acceptance, leading, control, and activity.
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 22:54