SOJKA, Petr a Roman PLCH. Technological Challenges of Teaching Mathematics in a Blended Learning Environment. In Proceedings of the 8th International Conference on Technology in Mathematics Teaching. první. Hradec Králové: Univerzita Hradec Králové, 2007, s. 26-30. ISBN 978-80-7041-285-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Technological Challenges of Teaching Mathematics in a Blended Learning Environment
Název česky Technologické výzvy výuky matematiky v prostředí `blended learning'
Název anglicky Technological Challenges of Teaching Mathematics in a Blended Learning Environment
Autoři SOJKA, Petr (203 Česká republika, garant) a Roman PLCH (203 Česká republika).
Vydání první. Hradec Králové, Proceedings of the 8th International Conference on Technology in Mathematics Teaching, s. 26-30, 2007.
Nakladatel Univerzita Hradec Králové
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 10101 Pure mathematics
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW preprint článku
Kód RIV RIV/00216224:14330/07:00019409
Organizační jednotka Fakulta informatiky
ISBN 978-80-7041-285-5
Klíčová slova anglicky blended learning; teaching; mathematics; Maple; tex4ht; TeX; MapleNet; MathML; PDF; examination; digital typography
Štítky blended learning, digital typography, examination, Maple, MapleNet, mathematics, MathML, PDF, teaching, TeX, tex4ht
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. RNDr. Petr Sojka, Ph.D., učo 2378. Změněno: 6. 9. 2007 15:32.
Anotace
This paper describes the following technological aspects of blended learning of mathematics: effective preparation of electronic teaching materials suited for different students' needs, videotaping of mathematics lectures, automated (self)testing of subjects taught using the computer algebra system Maple and preparation of interactive teaching materials with the MapleNet technology. Authors describe results achieved during preparation and implementation of these challenges in a Calculus course taught at the Faculty of Science, Masaryk University in Brno, in Autumn 2006.
Anotace anglicky
This paper describes the following technological aspects of blended learning of mathematics: effective preparation of electronic teaching materials suited for different students' needs, videotaping of mathematics lectures, automated (self)testing of subjects taught using the computer algebra system Maple and preparation of interactive teaching materials with the MapleNet technology. Authors describe results achieved during preparation and implementation of these challenges in a Calculus course taught at the Faculty of Science, Masaryk University in Brno, in Autumn 2006.
Návaznosti
1ET208050401, projekt VaVNázev: E-learning v kontextu sémantického webu
Investor: Akademie věd ČR, E-learning v kontextu sémantického webu
VytisknoutZobrazeno: 27. 4. 2024 00:45