VLČKOVÁ, Kateřina. Testování modelu vysvětlujícího známku z cizího jazyka pomocí strategií učení: multinomiální logistická regrese. In Svět výchovy a vzdělávání v reflexi současného pedagogického výzkumu. Sborník z XV. konference ČAPV. 1. vyd. České Budějovice: Pedagogická fakulta Jihočeské univerzity, katedra pedagogiky a psychologie. s. 1-13. ISBN 978-80-7040-991-6. 2007.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Testování modelu vysvětlujícího známku z cizího jazyka pomocí strategií učení: multinomiální logistická regrese
Název anglicky Testing Model: Foreign Language Learning Strategies Explaining the Academic Achievement: Multinomial Logistic Regression Approach.
Autoři VLČKOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant).
Vydání 1. vyd. České Budějovice, Svět výchovy a vzdělávání v reflexi současného pedagogického výzkumu. Sborník z XV. konference ČAPV. s. 1-13, 2007.
Nakladatel Pedagogická fakulta Jihočeské univerzity, katedra pedagogiky a psychologie
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/07:00022316
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7040-991-6
Klíčová slova anglicky Foreign language; learning strategies; upper secondary comprehensive school; school grade; study achievement; multinomial logistic regression; models
Štítky foreign language, learning strategies, models, multinomial logistic regression, school grade, study achievement, upper secondary comprehensive school
Změnil Změnila: doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D., učo 23594. Změněno: 2. 6. 2009 16:46.
Anotace
Příspěvek se pokouší zjistit, zda lze pomocí strategií učení vysvětlit známku z cizího jazyka. 85 strategií učení - z oblasti paměťových, kognitivních, kompenzačních, metakognitivních, sociálních a afektivních strategií (Oxford 1990) - zjišťovaných u studentů brněnských gymnázií a vybrané potenciálně intervenující proměnné jsou testovány v modelu multinomiální logistické regrese s cílem nalézt celkový model vy-světlující známku z cizího jazyka. Ukazuje se, že model je statisticky signifikantní a že strategie do určité míry známku vysvětlují. Nicméně míra vysvětlení rozptylu závisle proměnné je asi 50%. Ke zlepšení modelu (64%), dle očekávání, dochází v případě za-hrnutí dalších vysvětlujících intervenujících proměnných.
Anotace anglicky
Foreign language learning strategies are tested as explanatory variables for academic achievement with multinomial logistic regression models. Two main groups of strategies (Oxford 1990) were observed: direct (memory strategies, cognitive, compensation strategies) and indirect strategies (metacognitive, affective, social). The tested models were statistically significant, nevertheless explained only half of the variance in academic achievement at the upper secondary comprehensive schools in the Czech Republic. The model, as expected, was improved by adding more of the independent variables.
Návaznosti
LC06046, projekt VaVNázev: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Akronym: RECES)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum základního výzkumu školního vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 20. 4. 2024 04:34