LUKÁŠOVÁ, Růžena. Organizational values of Czech manufacturing companies: empirical typology (poster). In Mapping of Psychological Knowledge for Society. Abstracts from the Xth European Congress of Psychology. 2007. ISBN 978-80-7064-017-3.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Organizational values of Czech manufacturing companies: empirical typology (poster).
Název česky organizační hodnoty českých výrobních firem: empirická typologie
Autoři LUKÁŠOVÁ, Růžena.
Vydání Mapping of Psychological Knowledge for Society. Abstracts from the Xth European Congress of Psychology, 2007.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-80-7064-017-3
Klíčová slova anglicky organizational culture manufacturing companies
Štítky organizational culture manufacturing companies
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: doc. PhDr. Růžena Lukášová, CSc., učo 36225. Změněno: 27. 7. 2008 18:21.
Anotace
Most authors consider organizational values to be the core of organizational culture and an important determinant of employees behaviour within the organization. The contribution presents the results of an empirical research into organizational values of Czech manufacturing companies, which was carried out on a sample of 74 companies. Respondents of the research were representatives of top, middle-level and low-level management. The analysis of the data obtained has resulted in an empirical typology which represents the typical contents of organizational culture of Czech manufacturing companies ascertained on the level of organizational values.
Anotace česky
Organizační hodnoty jsou většinou autorů považovány za jádro organizační kultury a důležitou determinantu chování lidí v organizaci. Příspěvek prezentuje výsledky empirického výzkum organizačních hodnot, který byl proveden na vzorku 74 českých výrobních firem. Respondenty byli příslušníci vrcholového, středního a nižšího managementu zkoumaných firem. Výsledkem statistického zpracování získaných dat je empirická typologie, reprezentující typické obsahy organizační kultury českých výrobních firem identifikované na úrovni hodnot.
Návaznosti
GA402/02/0114, projekt VaVNázev: Organizační kultura českých firem
Investor: Grantová agentura ČR, Organizační kultura českých firem
VytisknoutZobrazeno: 27. 9. 2024 19:12