2007
Společenská odpovědnost firem a její uplatnění v praxi
KLÍMOVÁ, ViktorieZákladní údaje
Originální název
Společenská odpovědnost firem a její uplatnění v praxi
Název anglicky
Corporate social responsibility and its utilization in practice
Autoři
KLÍMOVÁ, Viktorie (203 Česká republika, garant)
Vydání
Banská Bystrica, Determinanty sociálneho rozvoja - Sociálne podnikanie V, od s. 97-105, 9 s. 2007
Nakladatel
Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14560/07:00022367
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
ISBN
978-80-8083-494-4
Klíčová slova anglicky
social responsibility; stakeholder; ethics; standard
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 8. 1. 2008 09:37, doc. Ing. Viktorie Klímová, Ph.D.
V originále
Společenskou odpovědnost firem je možné vysvětlit jako zodpovědnost korporací za věci veřejné. Nejedná se o nový koncept, spíše je nové jeho pojmenování. Promítá se paralelně ve 3 rovinách: ekonomické, environmentální a sociální; a může významným způsobem ovlivňovat život občanů i neziskových organizací. Tento článek se na společenskou odpovědnost firem dívá jak z pohledu teoretického, tak z pohledu praktického. Článek se zabývá možnostmi a příklady využití tohoto způsobu chování firem a obsahuje několik stručných případových studií.
Anglicky
Corporate social responsibility can be explained as responsibility of corporations for public affairs. It is not new concept, but its label is new. It can be expressed on three levels: economic, environmental and social; and it can influence life of citizens and nonprofit organizations by signicifant way. This article views on corporate social responsibility from theoretical as well as practical aspect. The article deals with possibilities and examples of utilization of this concept and it contains several case studies.
Návaznosti
1M0524, projekt VaV |
|