HORKÁ, Hana. The way students and teachers reason about environmental issues in the context of health support. In ŘEHULKA, Evžen. School and health 21/2. 1. vyd. Brno: PAIDO, 2007, s. 539 - 548. ISBN 978-80-7315-138-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název The way students and teachers reason about environmental issues in the context of health support
Název česky Jak uvažují studenti a učitelé o environmentálních tématech v kontextu podpory zdraví
Název anglicky The way students and teachers reason about environmental issues in the context of health support
Autoři HORKÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, School and health 21/2, od s. 539 - 548, 10 s. 2007.
Nakladatel PAIDO
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/07:00022507
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7315-138-6
UT WoS 000264733100055
Klíčová slova česky environmentální výchova,eko-pedagogické kompetence,vztah k přírodě,postoje studentů a vztah k hodnotám, zdraví, výchova ke zdraví
Klíčová slova anglicky Environmental education; ecopedagogical competence; relation to nature; students attitudes and values; health; health education
Štítky ecopedagogical competence, environmental education, health, health education, relation to nature, students attitudes and values
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PaedDr. Hana Horká, CSc., učo 2749. Změněno: 25. 8. 2013 11:08.
Anotace
Author presents the results of the research among future teachers for lower classes of elementary schools on environmental issues, specifically on the issues of environmentally friendly life style in the context of health support. Monitoring the thinking, opinions, attitudes, and values can influence the curriculum content of a preparatory and further education of teachers.
Anotace anglicky
Author presents the results of the research among future teachers for lower classes of elementary schools on environmental issues, specifically on the issues of environmentally friendly life style in the context of health support. Monitoring the thinking, opinions, attitudes, and values can influence the curriculum content of a preparatory and further education of teachers.
Návaznosti
MSM0021622421, záměrNázev: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 09:16