OKAZAKI, Shintaro a Radoslav ŠKAPA. Global website positioning in Poland and the Czech Republic: Preliminary findings. In Peter Nijens (ed.), Proceedings of the 6th International Conference on Research in Advertising. 1. vyd. Lisabon: Polythecnic Institute Of Lisbon – Escola Superior De Comunicação Social, 2007, s. 50-60, 14 s. ISBN 80-210-4133-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Global website positioning in Poland and the Czech Republic: Preliminary findings
Název česky Positioning internetových stránek nadnárodních společností v Polsku a České republice: předběžné výsledky
Autoři OKAZAKI, Shintaro (203 Česká republika) a Radoslav ŠKAPA (392 Japonsko, garant).
Vydání 1. vyd. Lisabon, Peter Nijens (ed.), Proceedings of the 6th International Conference on Research in Advertising, od s. 50-60, 14 s. 2007.
Nakladatel Polythecnic Institute Of Lisbon – Escola Superior De Comunicação Social
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Portugalsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14560/07:00032314
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 80-210-4133-1
Klíčová slova anglicky Marketing; global strategy; local strategy; websites presentations
Štítky global strategy, local strategy, marketing, websites presentations
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Ing. Radoslav Škapa, Ph.D., učo 10072. Změněno: 10. 12. 2007 09:26.
Anotace
In this paper, American multinational corporations (MNCs) website positioning was examined in Poland and the Czech Republic, in terms of (1) the standardization of visual components, (2) the localization of textual information, and (3) the enhancement of corporate website functions. Using website content analysis techniques, we evaluated the similarity between the home (US) and host sites, as well as the existence of a series of website functions. The findings suggest that American MNCs tend to apply a high level of visual components in Poland and Czech sites, while the level of standardization in textual messages is notably low in both countries.
Anotace česky
Naše práce si klade za cíl prozkoumat míru standardizace internetových prezentací nadnárodních společností působících v ČR a Polsku. Standardizací máme na mysli podobnost (obsahovou a vizuální) s příslušnými globálními stránkami.Protože se jedná o významné společnosti i z hlediska českého trhu, domníváme se, že výsledky - byť na omezeném vzorku - vypovídají o přístupu zahraničních společností v oblasti internetové sebeprezentace v ČR obecně.
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 23:04