MALÝ, Ivan. Perspektivy a výzvy pro vzdělávání úředníků (Future and Chalenges for Public Servants Training). In Rozvoj lidských zdrojů ve veřejné správě. 1st ed. Karviná: statutární město Karviná, 2007, p. 53-58. ISBN 978-80-239-9777-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Perspektivy a výzvy pro vzdělávání úředníků
Name in Czech Perspektivy a výzvy pro vzdělávání úředníků
Name (in English) Future and Chalenges for Public Servants Training
Authors MALÝ, Ivan.
Edition 1. vyd. Karviná, Rozvoj lidských zdrojů ve veřejné správě, p. 53-58, 6 pp. 2007.
Publisher statutární město Karviná
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Economics and Administration
ISBN 978-80-239-9777-4
Keywords in English Universities; Public Administration; Human Resource Development; Training
Tags Human Resource Development, Public administration, training, Universities
Changed by Changed by: Ing. Naďa Voráčová, učo 62883. Changed: 24/6/2008 15:24.
Abstract
Vysoké školy se podílejí na procesu rozvoje lidských zdrojů ve veřejné správě mnoha aktivitami a formami. V největší míře je to vzděláváním v rámci svých akreditovaných studijních programů. Kvalita budoucích pracovníků veřejné správy je do značné míry závislá na tom, jak úspěšně se podaří vysokým školám anticipovat budoucí vývoj požadavků na absolventy a promítnout tyto poznatky do profilu absolventů a obsahů studijních programů. S tím souvisí i požadavek na rozvoj oboru ve smyslu vědeckovýzkumné činnosti a fungující kontakty mezi akademickou půdou a praxí. Přes jisté rezervy prokázaly vysoké školy jako celek dobrou úroveň podnikavosti i flexibility v tom, jak se zapojily do vznikajícího systému vzdělávání pracovníků ve veřejné správě koncipovaném zákonem č.312/2002 Sb. Lze předpokládat, že si tuto významnou roli ponechají i do budoucna.
Abstract (in English)
Universities participate by many activities and ways in a process of Human Resources Development within the Public Administration. Providing their undergraduate and graduate education programmes is the most relevant way here. A quality of future public administration's employees depends considerably on universities' ability to anticipate the future requests for graduates, and on their competency to reflect that knowledge into their curricula. It can be hardly achieved without a successful progress in scientific activities as well as efficient relationships with stakeholders. Regardless certain constrains, universities showed fairly good level of entrepreneurship and flexibility taking their part in newly rising system of professional training under the Act. no. 2312/2002 Sb. One can assume they will keep this important role even in the future.
PrintDisplayed: 14/5/2024 00:39