MALÝ, Ivan. Perspektivy a výzvy pro vzdělávání úředníků. In Rozvoj lidských zdrojů ve veřejné správě. 1. vyd. Karviná: statutární město Karviná, 2007, s. 53-58. ISBN 978-80-239-9777-4.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Perspektivy a výzvy pro vzdělávání úředníků
Název česky Perspektivy a výzvy pro vzdělávání úředníků
Název anglicky Future and Chalenges for Public Servants Training
Autoři MALÝ, Ivan.
Vydání 1. vyd. Karviná, Rozvoj lidských zdrojů ve veřejné správě, od s. 53-58, 6 s. 2007.
Nakladatel statutární město Karviná
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-80-239-9777-4
Klíčová slova anglicky Universities; Public Administration; Human Resource Development; Training
Štítky Human Resource Development, Public administration, training, Universities
Změnil Změnila: Ing. Naďa Voráčová, učo 62883. Změněno: 24. 6. 2008 15:24.
Anotace
Vysoké školy se podílejí na procesu rozvoje lidských zdrojů ve veřejné správě mnoha aktivitami a formami. V největší míře je to vzděláváním v rámci svých akreditovaných studijních programů. Kvalita budoucích pracovníků veřejné správy je do značné míry závislá na tom, jak úspěšně se podaří vysokým školám anticipovat budoucí vývoj požadavků na absolventy a promítnout tyto poznatky do profilu absolventů a obsahů studijních programů. S tím souvisí i požadavek na rozvoj oboru ve smyslu vědeckovýzkumné činnosti a fungující kontakty mezi akademickou půdou a praxí. Přes jisté rezervy prokázaly vysoké školy jako celek dobrou úroveň podnikavosti i flexibility v tom, jak se zapojily do vznikajícího systému vzdělávání pracovníků ve veřejné správě koncipovaném zákonem č.312/2002 Sb. Lze předpokládat, že si tuto významnou roli ponechají i do budoucna.
Anotace anglicky
Universities participate by many activities and ways in a process of Human Resources Development within the Public Administration. Providing their undergraduate and graduate education programmes is the most relevant way here. A quality of future public administration's employees depends considerably on universities' ability to anticipate the future requests for graduates, and on their competency to reflect that knowledge into their curricula. It can be hardly achieved without a successful progress in scientific activities as well as efficient relationships with stakeholders. Regardless certain constrains, universities showed fairly good level of entrepreneurship and flexibility taking their part in newly rising system of professional training under the Act. no. 2312/2002 Sb. One can assume they will keep this important role even in the future.
VytisknoutZobrazeno: 28. 5. 2024 06:07