JANÍKOVÁ, Věra. Autonomní učení a elektronická média v moderních cizojazyčných učebnicích (Autonomous Learning and Electronic Media in Modern FL Textbooks). In Hodnocení učebnic. 1st ed. Brno: Paido, 2007, p. 55-70. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. Svazek 7. ISBN 978-80-7315-148-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Autonomní učení a elektronická média v moderních cizojazyčných učebnicích
Name in Czech Autonomní učení a elektronická média v moderních cizojazyčných učebnicích
Name (in English) Autonomous Learning and Electronic Media in Modern FL Textbooks
Authors JANÍKOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Brno, Hodnocení učebnic, p. 55-70, 16 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. Svazek 7. 2007.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/07:00022594
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-148-5
Keywords in English textbook; foreign language teaching; electronic media; learners autonomy
Tags electronic media, foreign language teaching, learners autonomy, textbook
Tags Reviewed
Changed by Changed by: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Changed: 2/6/2009 08:22.
Abstract
Příspěvek se zamýšlí nad rolí učebnice v moderní výuce cizím jazykům a představuje katalog kritérií pro její analýzu zaměřenou na zjišťování aspektů, které v ní rozvíjí samostatné učení žáka. Pozornost je zároveň věnována roli elektronických médií v koncepcích moderních cizojazyčných učebnic jako jednoho z aspektů posilujích autonomii žáka jsou zde prentovány výsledky srovnávací analýzy několika vybraných učebnic němčiny s ohledem na elektronické podpory.
Abstract (in English)
The text considers the role of the textbook in modern FLT and presents a catalogue of criteria to analyze them with respect to discovering aspects that foster autonomous learning of pupils. Next, attention is paid to the role of electronic media in modern FLT textbooks concepts as one of the aspects that develop the learners autonomy. Finally, the results of a comparative analysis of several textbooks of German are introduced, with respect to electronic learning support.
Links
LC06046, research and development projectName: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Acronym: RECES)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Research Centre on Schooling
PrintDisplayed: 11/5/2024 00:52