2007
Insight into Corporate Social Responsibility practices Of Czech companies
KAŠPAROVÁ, Klára a Radoslav ŠKAPAZákladní údaje
Originální název
Insight into Corporate Social Responsibility practices Of Czech companies
Název česky
Analýza činností českých podniků v oblasti CSR
Autoři
KAŠPAROVÁ, Klára a Radoslav ŠKAPA ORCID
Vydání
Bourgas, Economy & Business. od s. 460-469, 19 s. 2007
Nakladatel
Science Invest - Bourgas, Bulgaria
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele
Bulharsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14560/07:00032449
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
ISBN
978-954-9368-27-7
Klíčová slova anglicky
corporate social responsibility; reporting; content analysis; annual reports
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 5. 5. 2011 16:19, doc. Ing. Radoslav Škapa, Ph.D.
V originále
Growing power of interest groups (stakeholders) together with legislation forces companies to have bigger social responsibility for their activities. The extent of such activities in Czech companies is unknown, as the representative poll on this topic has not been done so far. Therefore we cannot describe the situation in the Czech Republic in exact data. In our paper, we try to explore activities regarding Corporate Social Responsibility reporting in Czech firms. We conducted content analysis of annual reports of companies to find out if and to what extent do the annual reports of Czech companies include information about CSR activities. Besides this explorative research aim, we have also tested three main hypotheses concerning linkages between CSR reporting and (1) ownership of companies, (2) economical conditions and (3) size of companies
Česky
Rostoucí síla zájmových skupin (stakeholderů) společně s legislativou posilují sociálně zodpovědné chování podniků (Corporate Social Responsibility CSR). Rozsah těchto aktivit v podnicích v České a Slovenské republice není znám, neboť dosud neexistují reprezentativní studie na toto téma. V naší práci zkoumáme společensky zodpovědné chování českých a slovenských podniků z jednoho dílčího úhlu a to jak podniky o svých CSR aktivitách informují veřejnost. Naším cílem bylo současně identifikovat rozdíly v informování o CSR aktivitách v České republice a na Slovensku. Mimo tento popisný (explorativní) cíl jsme testovali hypotézy týkající se souvislosti mezi informováním o CSR aktivitách a (1) vlastnictvím podniků, (2) ekonomickou situací podniků a (3) velikostí podniků.