TOMEŠ, Zdeněk. Zadlužení ČD a SŽDC. In Rozvoj systémů osobní dopravy z hlediska respektování požadavků uživatele. Univerzita Pardubice: Dopravní fakulta Jana Pernera, 2007, s. 182-184. ISBN 978-80-7395-006-4.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Zadlužení ČD a SŽDC
Název česky Zadlužení ČD a SŽDC
Název anglicky Indebtness of CD and SZDC
Autoři TOMEŠ, Zdeněk (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Univerzita Pardubice, Rozvoj systémů osobní dopravy z hlediska respektování požadavků uživatele, od s. 182-184, 3 s. 2007.
Nakladatel Dopravní fakulta Jana Pernera
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14560/07:00049560
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-80-7395-006-4
Klíčová slova anglicky railways; policy; unbundling
Štítky policy, railways, unbundling
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: prof. Ing. Zdeněk Tomeš, Ph.D., učo 18415. Změněno: 12. 4. 2012 17:37.
Anotace
Předložený příspěvek se zabývá zadlužením dvou hlavních subjektů železniční dopravy v ČR, tj. Českých Drah (ČD) a Správy železniční dopravní cesty (SŽDC). Příspěvek začíná analýzou běžného hospodaření a kvantifikací podílů tří hlavních zdrojů financování těchto subjektů, kterými jsou komerční tržby, státní dotace a změny cizích zdrojů (zadlužení). Následně je podrobněji analyzován právě vývoj zadlužení obou organizací. Jako hlavní příčina vysokého podílu cizích zdrojů na celkovém financování jsou identifikovány investiční programy, především pak výstavba koridorů. Ta bude i hlavním faktorem zadlužení i v budoucnosti.
Anotace anglicky
The paper analyses the debts of two major railway enterprises in Czech Republic, the incumbent operator Czech Rails (CD) and the infrastructure manager Sprava zeleznicni dopravni cesty (SZDC). The paper begins with the analysis of the revenues and costs of both firms. The concrete shares of main sources of railways revenues are identified. They consist of commercial revenues, state subsidies and growth of liabilities. The main source of the increase of liabilities is generous investment programmes, especially in the field of corridor construction. The same situation will continue probably also in future due to plan of further corridor investments.
Návaznosti
GA402/04/2128, projekt VaVNázev: Železniční doprava - institucionální postavení, hospodářská politika a ekonomická teorie
Investor: Grantová agentura ČR, Železniční doprava-institucionální postavení, hospodářská politika a ekonomická teorie
VytisknoutZobrazeno: 13. 5. 2024 23:03