JANÍKOVÁ, Věra. Probleme der legasthenen Kinder tschechischer Muttersprache beim Deutschlernen. Lingua viva, České Budějovice: Jihočeská univerzita, 2007, x, č. 5, s. 44-53. ISSN 1801-1489.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Probleme der legasthenen Kinder tschechischer Muttersprache beim Deutschlernen.
Název česky Problémy českých žáků se specifickými poruchami učení při učení se němčině.
Název anglicky Troubles Legasthenic Czech Children Have When Acquiring German.
Autoři JANÍKOVÁ, Věra (203 Česká republika, garant).
Vydání Lingua viva, České Budějovice, Jihočeská univerzita, 2007, 1801-1489.
Další údaje
Originální jazyk němčina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/07:00022960
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky legastenic; learning of German as a foreign language; research
Štítky legastenic, research
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Změněno: 27. 11. 2007 20:38.
Anotace
Im Beitrag werden einige Anmerkungen zu Legasthenie und Fremdsprachenerwerb angeführt und Egebnisse einer Untersuchung präsentiert, die sich auf das Vorhandensein grundlegender und häufigster sprachlicher Probleme beim Deutschlernen der legasthenen Kinder bezog, deren Muttersprache Tschechisch ist.
Anotace česky
Příspěvek uvádí vybraná teoretická východiska k problematice osvojování cizího jazyka u žáků se specifickými poruchami učení a prezentuje výsledky empirického výzkumu, který byl zaměřen na zjišťování nejčastějších jazykových problémů českých žáků s poruchami učení při osvojování němčiny jako cizího jazyka.
Anotace anglicky
The paper focuses on teaching and learning German to children with specific learning disorders. In addition to some theoretical considerations, the results of a research are presented here that deals with the presence of basic and most frequent issues and deficiencies to be encountered when teaching German to legasthenic children whose mother tongue is Czech.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Výzkumné záměry
VytisknoutZobrazeno: 29. 1. 2020 12:05