D 2007

Posouzení životní situace dítěte jako teoretický a metodický problém v SP

NAVRÁTIL, Pavel

Základní údaje

Originální název

Posouzení životní situace dítěte jako teoretický a metodický problém v SP

Název česky

Posouzení životní situace dítěte jako teoretický a metodický problém v SP

Název anglicky

Assessment as a theoretical and methodical problem in social work

Vydání

1. vyd. Bratislava, NOVÉ TRENDY V PRÍPRAVE A UPLATNENÍ SOCIÁLNYCH PRACOVNÍKOV. od s. 186-193, 8 s. 2007

Nakladatel

Občianske združenie Sociálna práca,Katedra sociálnej práce Pedagogickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

ISBN

978-80-89185-27-6

Klíčová slova anglicky

assessment; assessment methods; assessment strategies; families in needs

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 7. 12. 2007 09:51, doc. PhDr. Pavel Navrátil, Ph.D.

Anotace

V originále

Posouzení životní situace dítěte, jeho rodiny a případně dalších potenciálních klientů a uživatelů sociálních služeb je pravděpodobně jednou z nejkontroverznějších a nejobtížnějších záležitostí v sociální práci. Závažnost procesu posouzení je dána tím, že na jeho výsledku závisí další postup sociálního pracovníka a tedy i ve značné míře osud osob, které jsou posuzovány. Přesto se však zdá, že je tomuto tématu věnována v české sociální práci jen malá pozornost. Pohlédneme-li se po soudobé české literatuře z oblasti sociální práce, nenalezneme prakticky žádné zmínky, které by posouzení stavěli do středu své pozornosti (o výjimkách se zmíním později). Příspěvek věnuji vstupnímu vymezení pojmu posouzení v oborovém pojetí sociální práce, seznamuji s různými pojetími posouzení a zabývám se metodami a technikami, která má sociální pracovník k dispozici při jeho provádění.

Anglicky

The assessment is probably one of the most controversial questions in social work. Importance of the assessment process is given by the fact that on its outcome depends what kind of work will be performed with service users. Despite this relevancy there is lack of attention paid to assessment theme in the Czech professional literature. If we go through contemporary literature on social work there are only small parts of texts about assessment theories, methods or further questions. In my conference paper I present basic definitions on assessment in the context of social work, discuss different strategies and concepts which can help to better understand what place has assessment in the process of working with service users. I offer to discussion some questions which are in relation to assessment in European countries.