NAVRÁTIL, Pavel. Posouzení životní situace dítěte jako teoretický a metodický problém v SP. In NOVÉ TRENDY V PRÍPRAVE A UPLATNENÍ SOCIÁLNYCH PRACOVNÍKOV. 1. vyd. Bratislava: Občianske združenie Sociálna práca,Katedra sociálnej práce Pedagogickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave, 2007. s. 186-193, 8 s. ISBN 978-80-89185-27-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Posouzení životní situace dítěte jako teoretický a metodický problém v SP
Název česky Posouzení životní situace dítěte jako teoretický a metodický problém v SP
Název anglicky Assessment as a theoretical and methodical problem in social work
Autoři NAVRÁTIL, Pavel.
Vydání 1. vyd. Bratislava, NOVÉ TRENDY V PRÍPRAVE A UPLATNENÍ SOCIÁLNYCH PRACOVNÍKOV. od s. 186-193, 8 s. 2007.
Nakladatel Občianske združenie Sociálna práca,Katedra sociálnej práce Pedagogickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
ISBN 978-80-89185-27-6
Klíčová slova anglicky assessment; assessment methods; assessment strategies; families in needs
Štítky assessment, assessment methods, assessment strategies, families in needs
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. PhDr. Pavel Navrátil, Ph.D., učo 17824. Změněno: 7. 12. 2007 09:51.
Anotace
Posouzení životní situace dítěte, jeho rodiny a případně dalších potenciálních klientů a uživatelů sociálních služeb je pravděpodobně jednou z nejkontroverznějších a nejobtížnějších záležitostí v sociální práci. Závažnost procesu posouzení je dána tím, že na jeho výsledku závisí další postup sociálního pracovníka a tedy i ve značné míře osud osob, které jsou posuzovány. Přesto se však zdá, že je tomuto tématu věnována v české sociální práci jen malá pozornost. Pohlédneme-li se po soudobé české literatuře z oblasti sociální práce, nenalezneme prakticky žádné zmínky, které by posouzení stavěli do středu své pozornosti (o výjimkách se zmíním později). Příspěvek věnuji vstupnímu vymezení pojmu posouzení v oborovém pojetí sociální práce, seznamuji s různými pojetími posouzení a zabývám se metodami a technikami, která má sociální pracovník k dispozici při jeho provádění.
Anotace anglicky
The assessment is probably one of the most controversial questions in social work. Importance of the assessment process is given by the fact that on its outcome depends what kind of work will be performed with service users. Despite this relevancy there is lack of attention paid to assessment theme in the Czech professional literature. If we go through contemporary literature on social work there are only small parts of texts about assessment theories, methods or further questions. In my conference paper I present basic definitions on assessment in the context of social work, discuss different strategies and concepts which can help to better understand what place has assessment in the process of working with service users. I offer to discussion some questions which are in relation to assessment in European countries.
VytisknoutZobrazeno: 6. 6. 2020 04:34