2007
Řízení kvality v organizacích poskytujících služby: pojem kvalita a jeho význam
LUKÁŠOVÁ, Růžena a Emilie FRANKOVÁZákladní údaje
Originální název
Řízení kvality v organizacích poskytujících služby: pojem kvalita a jeho význam
Název česky
Řízení kvality v organizacích poskytujících služby: pojem kvalita a jeho význam
Název anglicky
Quality Management in Services Providing Organizations: the concept of Quality and its Connotation
Autoři
LUKÁŠOVÁ, Růžena (203 Česká republika, garant) a Emilie FRANKOVÁ (203 Česká republika)
Vydání
Trendy ekonomiky a managementu, 2007, 1802-8527
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14560/07:00020664
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
Klíčová slova anglicky
Quality control services organizational culture
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 13. 12. 2007 18:20, doc. PhDr. Růžena Lukášová, CSc.
V originále
Příspěvek se zabývá pojmem kvalita v kontextu řízení kvality v organizacích poskytujících služby. Řízení kvality není v příspěvku chápáno jako pouhé zavádění postupů, metod a technik řízení kvality, ale především jako kulturní změna celé organizace. Za důležitý předpoklad úspěchu řízení kvality je označena shoda v chápání obsahu tohoto pojmu mezi pracovníky organizace a mezi pracovníky a zákazníky/klienty organizace. Za perspektivní způsob zjišťování obsahu pojmu kvalita ve vědomí pracovníků a zákazníků/klientů organizace je považováno mentální mapování (tvorba myšlenkové mapy). Příspěvek prezentuje tvorbu myšlenkové mapy jako poměrně málo známou metodu umožňující iniciaci a zachycení příslušným způsobem zaměřených myšlenkových procesů, jejich struktury a obsahu.
Anglicky
The contribution focuses on the content of the concept of quality in the mind of employees of an organization and his consequences for services quality control. Quality control is not considered to be only a matter of implementing procedures and techniques but also a matter of complex changes of culture within the organization. The extent to which both the organization's workers and its clients agree in the understanding of this term affects the efficiency of quality control. The method that seems to be appropriate for the identification of the content of concept of quality in the mind of organization's workers and its clients is mental mapping. The contribution presents mental mapping as the method which enabling initiating and identification of relevant mental proceses.
Návaznosti
GA402/07/1486, projekt VaV |
|