2007
Course Design in an ELTE Study Programme
HANUŠOVÁ, Světlana, Hana ČUJKOVÁ a Jana ZERZOVÁZákladní údaje
Originální název
Course Design in an ELTE Study Programme
Název česky
Projektování kurikula ve studijním programu učitelství anglického jazyka
Autoři
HANUŠOVÁ, Světlana, Hana ČUJKOVÁ a Jana ZERZOVÁ
Vydání
1. vyd. Gottingen, English Projects in Teaching and Research in Central Europe, od s. 107-114, 8 s. 2007
Nakladatel
Cuvillier Verlag
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-3-86727-664-1
Klíčová slova anglicky
early foreign language learning; teaching;learning;young learners
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 5. 12. 2024 13:44, Mgr. Daniela Marcollová
V originále
Primary and secondary education in the Czech Republic is currently undergoing a major curricular reform. So far, the teachers in the Czech Republic have been obliged to follow curricula set by the state. Traditional curricula are now being replaced by Framework Educational Programmes. Each school is required to design their own School Educational Programme, which is an outcome of team cooperation by all teachers at the school. To prepare future language teachers for their new role of curriculum designers who are capable of implementing integrated approaches in their own teaching, modifications in teacher education study programmes are needed.
Česky
Příspěvek se zabývá projektováním výuky, které je hlavním tématem kurzu didaktiky angličtiny v posledním semestru studijního programu Učitelství anglického jazyka na PdF MU v Brně. Studenti v rámci tohoto předmětu projektují výuku angličtiny na druhém stupni základní školy na dobu jednoho roku. Cílem kurzu je připravit studenty na jejich budoucí roli tvůrců kurikula, kterou zdůrazňuje současná kurikulární reforma. Projektování výuky jakožto syntetické téma odráží komplexní charakter vyučovacího procesu. Projekty se zaměřují na přesvědčení a názory budoucích učitelů, cíle vyučování, jak je stanovují současné vzdělávací dokumenty, analýzu potřeb, specifikaci obsahu a učebních materiálů, metody výuky, řízení třídy, plán hodnocení, zohlednění žáků se specifickými potřebami a hodnocení kurzu.
Návaznosti
LC06046, projekt VaV |
|