D 2007

Course Design in an ELTE Study Programme

HANUŠOVÁ, Světlana, Hana ČUJKOVÁ a Jana ZERZOVÁ

Základní údaje

Originální název

Course Design in an ELTE Study Programme

Název česky

Projektování kurikula ve studijním programu učitelství anglického jazyka

Autoři

Vydání

1. vyd. Gottingen, English Projects in Teaching and Research in Central Europe, od s. 107-114, 8 s. 2007

Nakladatel

Cuvillier Verlag

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-3-86727-664-1

Klíčová slova anglicky

early foreign language learning; teaching;learning;young learners

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 5. 12. 2024 13:44, Mgr. Daniela Marcollová

Anotace

V originále

Primary and secondary education in the Czech Republic is currently undergoing a major curricular reform. So far, the teachers in the Czech Republic have been obliged to follow curricula set by the state. Traditional curricula are now being replaced by Framework Educational Programmes. Each school is required to design their own School Educational Programme, which is an outcome of team cooperation by all teachers at the school. To prepare future language teachers for their new role of curriculum designers who are capable of implementing integrated approaches in their own teaching, modifications in teacher education study programmes are needed.

Česky

Příspěvek se zabývá projektováním výuky, které je hlavním tématem kurzu didaktiky angličtiny v posledním semestru studijního programu Učitelství anglického jazyka na PdF MU v Brně. Studenti v rámci tohoto předmětu projektují výuku angličtiny na druhém stupni základní školy na dobu jednoho roku. Cílem kurzu je připravit studenty na jejich budoucí roli tvůrců kurikula, kterou zdůrazňuje současná kurikulární reforma. Projektování výuky jakožto syntetické téma odráží komplexní charakter vyučovacího procesu. Projekty se zaměřují na přesvědčení a názory budoucích učitelů, cíle vyučování, jak je stanovují současné vzdělávací dokumenty, analýzu potřeb, specifikaci obsahu a učebních materiálů, metody výuky, řízení třídy, plán hodnocení, zohlednění žáků se specifickými potřebami a hodnocení kurzu.

Návaznosti

LC06046, projekt VaV
Název: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Akronym: RECES)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum základního výzkumu školního vzdělávání