KAŠPAROVÁ, Klára. Reportování o společenské odpovědnosti podniku. In Problematika Corporate Social Responsibility se zaměřením na lidský kapitál, Gender Studies a environmentální management. 2007. vyd. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2007, s. 226-232. ISBN 978-80-7372-289-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Reportování o společenské odpovědnosti podniku
Název česky Reportování o společenské odpovědnosti podniku
Název anglicky Corporate Social Responsibility Reporting
Autoři KAŠPAROVÁ, Klára (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 2007. vyd. Liberec, Problematika Corporate Social Responsibility se zaměřením na lidský kapitál, Gender Studies a environmentální management, od s. 226-232, 7 s. 2007.
Nakladatel Technická univerzita v Liberci
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14560/07:00050882
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-80-7372-289-0
Klíčová slova anglicky Corporate Social Responsibility (CSR) stakeholders reporting annual reports sustainability reports
Změnil Změnila: Ing. Klára Kašparová, Ph.D., učo 16090. Změněno: 13. 4. 2012 18:41.
Anotace
Společenská odpovědnosti podniku (CSR) se teoretikové managementu systematicky věnují již od 50. let minulého století. Za zlomový rok je pokládán rok 1953, kdy H. R. Bowen vydává svou knihu Social Responsibilities of the Businessman, ve které uvádí první definici společenské odpovědnosti. Vývoj společenské odpovědnosti byl dále posunut definováním tzv. železného zákona Davisem v 60. letech a propojením CSR se stakeholderskou teorií v 80. letech min. století. V současné době se většina výzkumů zaměřuje na zjištění, zda CSR aktivity přináší podniku nějaké výhody a zda se do nich tedy vyplatí investovat. Z jednotlivých výzkumů je patrné, že mezi teoretiky a výzkumníky nastává shoda ohledně toho, že CSR aktivity přináší výhody např. v podobě zvýšení zisku, lepšího přístupu k dodatečnému kapitálu, zlepšení image, zvýšení obratu a loajality zákazníků, zvýšení schopnosti získat a udržet kvalitní zaměstnance, udržení kroku s konkurenty a požadavky trhu či možné snížení zákonného dohledu a zákonných opatření. Zároveň však docházejí k závěru, že tyto výhody lze využít jen tehdy, když bude podnik o svých CSR aktivitách informovat. Cílem příspěvku je poukázat na to, co brání podnikům propagovat tyto CSR aktivity, jaké jsou v současnosti nejpoužívanější kanály pro zviditelnění těchto aktivit, jaký je nejčastější způsob implementování těchto informací do výročních zpráv a jak se jejich obsah mění v průběhu času.
Anotace anglicky
Corporate Social Responsibility (CSR) has been discussed by experts since the 1950s. The year of 1953 is considered to be a breakthrough because H. R. Bowen published his book Social Responsibilities of the Businessman in which he defines the first social responsibilities. Then the development of CSR was pushed forward by Iron Law defined by Davis in 1960s and by linkage of CSR with stakeholder theory in 1980s. Researches, whose aim is to find out if the CSR-activities bring any profits to a company and therefore, if the activities are worth being invested into, have been carried out. In the present day, most theoreticians and researchers agree on the fact that CSR-activities produce benefits such as increase of profit, access to supplementary capital, improvement of companys image, increase of turnover and allegiance of customers, increase of the ability to acquire and hold effective employees, keeping up with the competition and market demands, or possible decrease of legal control and measures. At the same time, these researches have come to the conclusion that in order to become apparent, the positive effects must be published or informed about by the company. The aim of this paper is point out the barriers which prevent companies from promoting their CSR activities, the most frequently used communication channels, the most frequently used way for implementing information in the annual reports and modification of their content through the years.
Návaznosti
1M0524, projekt VaVNázev: Centrum výzkumu konkurenční schopnosti české ekonomiky
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum výzkumu konkurenční schopnosti české ekonomiky
VytisknoutZobrazeno: 27. 7. 2024 18:07